[Epitesz-barkacs] polisztirol és poliuretán egymásra hatása

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Aug. 14., Cs, 22:08:28 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> pur hab mekkora résen milyen mélyen tud behatolni egy anyag belsejébe?

Attól függ, hogy mennyire van kényszerítve. Ha másfelé könnyebben megy,
akkor arra fog menni. Ha nem, akkor igyexik megdagadni, amekkorára kell
neki, ennek érdekében benyomul sok helyre.

> konkrétan pl. csomagküldésnél polisztiroldarabok közé csomagolnak
> de nem apró golyócskák vannak benne, hanem nagyobb, grízgaluska méretű

:-)))

> darabok.  pl ezt beleraknám egy kitöltendő formába, és pur-habbal
> szeretném kitölteni a réseket.

Meg lehet csinálni, de az kell hozzá, hogy ne legyen lehetősége másmerre
menni. Ha fogok egy vödör grízgaluska méretű hungarocellt, kiöntöm egy
kupacba, és ráfújom a purhabot, akár egy egész flakonnal, nem fog
behatolni a galuskák közé. Ha viszont zárt a tér, de a levegő (gázok) ki
tudnak jönni, és ide nyomom be egy likon a bele illeszkedő csővel a
purhabot, akkor biztos körbevesz mindent, amit csak tud, hogy ki tudjon
tágulni az ő természetes méretére.

Asszem pur habból is van kétféle minimum. Abból a szempontból biztos, hogy
az egyik a kinyomás és habosodás után is még sokat tágul utólag, a
szilárdulása alatt, a másik kevésbé vagy alig. Ennek nagy jelentősége van
pl ajtó- és ablaktokok berakásánál. Ha a tágulós fajtával csinálják, és
nem támasztják ki a tokot, akkorát tud összenyomni rajta, hogy jöhet az
asztalos, különben becsukhatatlan. De a hungarocell felragasztásánál is
volt, hogy nem jól támasztottam ki, és 4-5 centit kinyomta a táblát a
rosszabb fajta.