[Epitesz-barkacs] polisztirol és poliuretán egymásra hatása

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Aug. 15., P, 11:29:19 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> kerestem a google-val a
> poliurtán + "utólagos térfogatnövekedés"
> szókombinációt

Én is kerestem, és nem találtam.
Lehet, hogy rossz az infóm. Van olyan iromány, ami szerint az utólagos
térfogatnövekedés amiatt van, hogy vagy túl sokat nyomtak be egy adott
térfogatú üregbe, vagy kevés vízhez jut az anyag, és amikor utólag
felveszi a vizet, akkor jön létre az utólagos duzzadás. Nagy térfogatban
is lehet használni, de bizonyos rétegekben, és vizet kell porlasztani a
régetekre. Valszleg, ha ezt nem teszik, akkor jön létre erősebben az
utóduzzadás.

Ennek ellenére biztos nem ilyen egyszerű a dolog, mert amit a bótban lehet
kapni, az pl +5 fok felett használandó, de van olyan is, ami -10 fok körül
is használható. Tehát itt valami eltérés csak van. Ha így van, akkor
számos egyéb eltérés is lehet, és én marhára nem értek hozzá, hogy ezeket
ismerjem.

> mi a fenével (szókombinációval) keressek?

Legyen benne a duzzadás, az utó, a PUR, de nekem nem jött eddig be. :)