[Epitesz-barkacs] fából vaskarika, azaz faházból kőház

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2008. Aug. 16., Szo, 06:14:13 CEST

Hofferek Attila  <hofi at soka.co.hu> 2008.08.15. 22:47:37 +2h-kor írta:

> Igen, ki szeretnem.

:-)

> Ezzel nincs gond, most sem mobil a haz, csak ha lebontanam, nem
> epithetnem mar ujra, ezert kene ,,felujitani'' a fa falakat teglava, az
> akacgerenda alapot meg betonna. Ugy kepzeltem, hoyg a garazst (ami ugy
> nez ki, hogy 3 fala van, a negyedik egy faltol-falig kapu, bent a

mindenre kell olyan esetben építési engedélyt kérni, ha pl. az "alapozási szerkezet" megváltozik
(fagerenda helyett betonalap)  megváltozik a "teherhordó szerkezet",
(a fa oszlopokat kicseréled téglára), mert a módosuló szerkezeteket
tervezővel méreteztetned kell (pl. 20cm-es akácfa oszlop terhét felveszi-e egy
25cm-es téglaoszlop? ezt statikus szakvéleménye kellene, mert a józan paraszti ész kevés)

ha "titokban" kicseréled, esélyed van arra, hogy nem tűnik fel senkinek,
DE
ha rájönnek, a nyakadba akaszthatnak "engedély nélküli építési tevékenységet"
és "építési bírságot is kiszabhatnak" (talán egy hete említettem, hogy 2006-ban
kormányrendelettel milyen bírságokat szabhatnak ki) + "fentmaradási engedély
kérésére" is köteleznek

természetesen azt csinálsz, amit akarsz, nem kívánlak rábeszélni a "mobil szerkezetre",
de (az én jogi meglátásaim alapján) én ilyen irányban lépnék tovább,
pl. ezért tervezem kerékre tehető formában a "kenyérsütő" kemencémet, hogy
az építési hatóságot (kéményügyi agyrémeivel együtt) egy életre kiiktassam :-)