[Epitesz-barkacs] Fw: fából vaskarika, azaz faházból kőház

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2008. Aug. 17., V, 13:11:16 CEST

Hofferek Attila  <hofi at soka.co.hu> 2008.08.17. 10:39:48 +2h-kor írta:

> Azt nem tudom, hogy engedéllyel-e, nem mi építettük, de a helyszínrajzon
> vagy min ott van mint házikó. Ez érdekelne, hogy az építési
> technológiája ismert-e a 6óságok előtt.

ha a helyszínrajzon ott van, az jó, mert jogilag: "szerzett jog"

a mondatod alapján így vettétek,

> Ez az épület, amiről szó van, Balatonföldváron tartózkodik.

kiindulási pontként a googleba beírod, hogy  "tervtár + balatonföldvár"

azonnal lesz 17 találatod

találsz köztük ilyeneket:

AZ ÉPÍTÉSZETI ÖRÖKSÉG HELYI VÉDELMÉTÔL A TERVEZHETÔ JÖVÔ LEHETÔSÉGÉIG

A megyeházán műemléki tervtár is működik

Országos rendezési tervkataszter ˇ Könyvtár - Tervtár közös katalógusa ...

A MAGYARORSZÁGI KÖZLEVÉLTÁRAK IRATGYARAPODÁSA 2006-ban
Balatonföldvár Nagyközségi Közös Tanács iratai
http://www.mol.gov.hu/letoltes.php%3Fd_id%3D594

!!!!!!!!!!!!!!
pléhpofát felveszed, és érdekelne a balatonföldvári házatok tervtári adatai,
tervrajzok, stb, mert az építészeti örökség szempontjából érdekel :-)

tervtár, tervkateszter stb olyan szavak, amik megnyitják előtted az ajtót :-)

de hogy lássad, hogy fontos okkal érdekel, mert pl. 1873-tól is létezik ma is ilyen:

http://www.bparchiv.hu/demo/magyar/tajekoztato/tervtar/ep_ugy_tervtar.html
Budapest Főváros Levéltára - Építési ügyosztályok tervtára
A TERVTÁR ÁLLOMÁNYA:

A fővárosban az 1873-as városegyesítéstől a 2006. évig engedélyezett építkezésekre vonatkozó tervek és iratok. Az állomány nem hiánytalan, teljes mértékben hiányoznak a külső kerületek (XV-XXIII) 1950 előtti tervei.

Egy teljes tervtári dokumentáció tartalma: az adott épület eredeti építési tervei (helyszínrajz, alaprajzok, metszetek, homlokzatok); a különböző átalakítások, bővítések, felújítások, lakásleválasztások építészeti tervei; statikai tervek és számítások; az 1930-as évektől egyes házak központi fűtés tervei; bontási- és felvonótervek; üzletportálok, fényreklámok, boltfeliratok tervei; építési és használatbavételi engedélyek. Az 1950 utáni épületeknél műleírások is.