[Epitesz-barkacs] Fw: külső falára: 0,4 W/m2*K.

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2008. Aug. 18., H, 22:15:01 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2008.08.18. 21:07:21 +2h-kor írta:

> A speckó szerint tizedfok, hááát, én erre nem vennék mérget. Ez a műszerke
> eleve folyamatosan rontja az értékeket, ahogy mérek, valszleg hő
> keletkezik a belsejében...
>
> Úgy szoktam csinálni, hogy a mérendő térben kell lennie a ketyerének, hogy
> felvegye annak a léghőmérsékletét. Ekkor van esélyem rá, hogy jól fog
> mérni.
> Aztán beállítom úgy, hogy max-ot mutasson, és belemérek a fülembe. Ha azt
> mutatja, hogy 36,6 vagy ilyesmit, akkor hiszek neki. :-)

ez egy jó ötlet (mármint ez a testhőm. mérés, mint kontroll :-)  )

> Ezt a mérést menet közben is meg lehet bármikor csinálni, tehát, ha az
> elején azt mértem, hogy 36,6, és 2 perc múlva meg, hogy 34,5, akkor
> valszleg nem én lettem hidegebb 2,1 fokkal, hanem a mérőke változott,
> tehát ennyit hozzáadhatok fejben a mért értékhez.

> Ez elég drasztikus, de meg lehet mérni. Nem biztos, hogy érdemes, mert a
> hungarocell vagy purhab hővezetési tényezői hozzáférhetőek, nem fogsz

persze ezt tudom, ( csibekeltető hungarocelles dobozban, melegítés, hőntartás
stb hőveszteség a külső hőmérséklet függvényében könnyen állítható volt)

> annál sokkal rosszabbat vagy jobbat kapni. Ez az infra módi arra való,
> hogy télen jó hidegben felméri az ember, hogy belül a fal melyik része tud
> nagyon hideg lenni. Ennek olyan okai lehetnek, hogy ott hőhíd van, vagy
> eleve valami sarok az északi oldalon, vagy valami nyílás-záró szerkezet
> résén folydogál lefelé a hüsi levegő, ez hűti ki azt a falszakaszt. Szóval
> el lehet dönteni, hogy melyik irányba kell elsőre elindulni, ha nincs mód
> vagy pénz arra, hogy rögtön az egész házat becsomagolja az emberfia.

igen, valami ilyen motoszkált bennem is

> Biztosan. Arra persze ügyelni kell, hogy milyen felületre mérek rá, mert a
> különböző anyagoknak más-más az emissziós tényezője. Pl alu vagy fényes
> fém esetén tök hülyeségek jönnek ki. Ilyenkor csinálom azt, hogy a
> felületre ráragasztok egy kis darab szigszalagot, és azt mérem meg.

ez egy jó ötlet (erre nem gondoltam )

> A ketyere amúgy bőven 1000 fok felett is mér, és -60 fokot is képes
> mutatni. Hogy aztán mi a tény ilyenkor, a jóég tudja. (Mert hogy csillagos
> éjszaka felirányítom a jóégre, akkor bizony megesik, hogy ekörül mutat.)

a -60 vagy a +1000?

> Arra vettem, hogy nagyobb feszültségű félvezetők hőmérsékletét nézegessem.
> Ezeket már ciki volt tapogatni, jópárszor megrázott, elegem lett, na meg a
> tapintás nem valami pontos. Viszont azóta sokkal többet használom ilyen
> civil célokra, mint fal és más ilyesmi hőmérsékletének a mérése. Vagy pl a
> közelmúltban lumbágó kezelésére infralámpával felmelegítettem a fájó
> területet, és kíváncsi voltam, hogy amikor már úgy érzem, hogy na ennyi
> elég, akkor mennyi is a bőr felületi hőmérséklete, és valami 42 fokot
> találtam.

kb pl. ezen a lázhőmérsékleten pusztulna a vér