[Epitesz-barkacs] hungarocell golyócskák

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Aug. 20., Sze, 07:12:09 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> a hungarocell golyócskák például felveszik a test alakját, ha
> pl. egy mentőkocsiban egy matracban ilyen van
> kérdés:
>
> a "vákuumos állapot" és a "levegős állapot" hőátbocsátási tényezője
> között milyen különbség lehet?

Nem sok. Itt nem kőkemény vákuumra kell gondolni, mert attól a hungarocell
golyócskák is jól összenyomódnának, tehát méretváltozás is létrejönne, és
kárt tenne a megtartandó testrészben. (Nekem már sajna volt részem ilyen
vákuumos rögzítőben, igaz, hogy csak egy kar erejéig. De nem emléxem
pontosan, hogy milyen is volt, mert rég volt, és amúgy is jó nagy
fájdalmakkal járt minden. Nem is biztos, hogy hungarocell volt benne.)

Ha sikerülne teljesen kiszívni a levegőt hungarocell golyócskák közül, meg
belőlük is, mert zárt cellásak, de úgy, hogy közben nem jön rájuk kintről
a légköri nyomás, akkor biztos jobban hővezet, mint a vákuum, cserébe
viszont a sugárzás által terjedő hő volna meggátolva. Asszem van ilyen
anyag, de már rég olvastam róla. Szóval kemény, vékony falú vázrendszer,
vákuum belezárva. Aztán lehet, hogy csak rosszul emléxem.