[Epitesz-barkacs] Fw: nikecell tányéros dűbel

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2008. Aug. 20., Sze, 12:56:03 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2008.08.20. 10:36:26 +2h-kor írta:

> Hát van olyan csavar is, kétségtelen.
>
> Én ezt is kiszámoltam. Az acél hővezetési tényezője 48W/mK, a hungarocellé
> meg 0,035
>
> Ha veszek 9 db vékony csavart,

9 x 250 Ft --->   az már 2.250 Ft/m2
(az "önsüllyesztő-önellenőrző dűbel" 160mm-es   206Ft +Áfa / db
amit a nikecell árjegyzékben találtam)

ennyi pénz feléből valódi fa lambériaanyagot is lehet venni
a szél azt nem rángatná meg

> ahogy mondtam, mondjuk átmérő 3mm-eset,
> akkor ezek hővezetése 5 cm hosszon 0,06W/m2K, a hungarocellé meg 0,7W/m2K.
> Tehát együtt 0,76, ami kevesebb, mint 10%-os növekedést jelent.

akkor a "kétszeres biztonsági tényező" alapján mondta a 20-25%-ot  :-)

> Na de mi a francér raknék be m2-enként 9 db csavart? Ha 0,5x1 méteres
> táblákat használok, mert ez jellemző, akkor minden sarokra rakok egy
> csavart mondjuk. Kis rajzolgatás után látni lehet, hogy ez pontosan 2
> csavar/m2, tehát a fenti érték 0,06-ról lejön 0,013-ra. Vagyis a növekmény
> 0,013/0,7=1,86%, szerintem jelentéktelen.
>
> Jó, hogy az egész szóba jött, mert már látom, hogy nem kell ezekkel a
> valszleg jó drága műanyag dübelekkel tökölni, mert biztos vannak jó

"önellenőrző dűbel"-nél a m2-enkénti "9 dűbel professzort" kell kifizetni :-)

> A purhabos módszer viszont egyenetlen felületeknél és pontatlan
> táblaleszabásoknál is hőhídmentes felrakást tesz lehetővé. Tehát bejöhet,
> ha sikerül beszerezni nagyon vékony csavarokat valami hosszabb, hozzá való
> tiplivel, és műanyag fakötésű alátétet használunk. Már csak az árakat
> kellene megnézni, mert nincs kizárva, hogy mégis a műanyag dübel az
> olcsóbb. (Azért meglepne).

az "önsüllyesztő-önellenőrző dűbel" 160mm-es   206Ft +Áfa / db
amit a nikecell árjegyzékben találtam
9db x  kb. 250 Ft/db  --->   az már kb. 2250 Ft/m2 , újabb fél milka :-(