[Epitesz-barkacs] " önellenőrző rendszer" ?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Aug. 24., V, 18:01:28 CEST

Auth Gábor wrote:

>   Szerintem egyszerűen arról van szó, hogy a dűbel és a behajtó
> szerszáma úgy van kialakítva, hogy nem tudod túlhúzni (önellenőrző),
> de annyira pont meg tudod húzni, hogy szintben legyen (önsüllyesztő).

Szerintem meg ez a magyar nyelv játéka. Kb úgy, ahogy az öngyújtó sem
saját magának a felgyújtására való. :-)

Akkor lenne értelme az "önellenőrző" kifejezésnek, ha maga hajtaná be
saját magát a dübel, aztán ellenőrizné, hogy a művelet jól sikerült-e, és
ha nem, akkor megismételné. :-)

Ha másnak kell behajtania (pl fúrógép), akkor már csak max ellenőrző lehet
a rendszer. De ha a fúrógép tulajdonságáról van szó (nyomatékhatároló),
akkor semmiféle ellenőrzésről nincs szó, hacsaknem a nyomatékkorlátot
(nyomatékszabályozás, azaz kontroll) szokatlanul ellenőrzésnek nevezzük.
Az benne a hibás, hogy a szabályozási folyamatok valós idejűek, az
ellenőrzések meg utólagosak.

Összegezve: marketing az egész. :-)