[Epitesz-barkacs] változik a klímarendelet

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2008. Aug. 28., Cs, 20:49:13 CEST

Mágus Bérprogram Demo  <magus.demo at dpg.hu> 2008.08.28. 20:26:22 +2h-kor írta:

> Mágus Bérprogram Demo   <magus.demo at dpg.hu> 2008.08.28. 20:14:15 +2h-kor

> Klímaberendezést meglévő épületre csak takarva lehet felszerelni. Az új
> rendelet megadja a gépjárműtároló legkisebb méretét is, ez 2,70-szer 5
> méter. Továbbra is a lakás egyik lakószobájának el kell érnie a 17
> négyzetmétert, de a jövőben ebbe nem lehet beszámítani a vele egy légtérben
> lévő konyhát és étkezőt. Az OTÉK új szabályainak többsége szeptember 12-én
> lép hatályba, de például a 6 lakásosnál nagyobb házak kötelező garázsait
> csak 2013-tól kell megépíteni.
>
> keresem tovább a pontos szöveget :-(

viszont szívatnak az oldalfalak hőszigetelésvastagítás maximalizálásával is !!!! :-(
mellékelt képen

Magyar Közlöny 103. száma alapján:
http://www.magyarkozlony.hu/nkonline/MKPDF/hiteles/MK08103.pdf

A szeptember közepén életbe lépő új szabályozás szerint viszont ezután nem kerülhet a homlokzatra szabadon álló kültéri egység, csak takarásba, elrejtve lehet azt felszerelni. Vagy hosszadalmas és drága engedélyeztetési eljárás után elérni, hogy felkerülhessen a klímaberendezés az ablak mellé. A július közepén kihirdetett OTÉK-rendelet negyvenedik paragrafusa szerint „a homlokzaton (…) mesterséges szellőzéshez kivezetést létesíteni, továbbá helyiségszellőztető vagy klimatizáló berendezést elhelyezni” az épület külső megjelenésével összhangban, takartan lehet csak beépíteni, ha a tervezett megoldás nem veszélyezteti az épület állékonyságát, illetve nem károsítja a homlokzatot, nem sért az épített környezet védelmére vonatkozó érdekeket és nem zavarja, szennyezi az épület rendeltetésszerű használatát, nem okoz ártalmas mértékű páralecsapódást.

http://info.klimatippek.hu/?cat=6
Név: 10 centi vastag hungarocell.bmp
Típus: image/bmp
Méret: 240118 bytes