[Epitesz-barkacs] változik a klímarendelet

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Aug. 29., P, 10:48:13 CEST

Topybear wrote:

> "homlokzat:
> az épületnek utcára, udvarra vagy kertre szolgáló, rendesen
> nyilásokkal áttört és építészetileg többé-kevésbé gazdagon kiképzett
> fala, v. ezen falnak (a tetőzettel egyetemben készült) geometrikus
> rajza."

Ez nagyon gáz, mert így nézve lehetne azt mondani, hogy "homlokzat: az
épület azon felületeinek összessége, amik közvetlenül érintkeznek a külső
levegővel, időjárási viszonyokkal."

Nekem eddig az volt a fejemben - ezek szerint helytelenül -, hogy
homlokzat az épületnek az a része, ami közvetlenül befolyásolja az
utcaképet.

Tényleg, hogy lehet klímát utcafrontra úgy elhelyezni, hogy takarásban
legyen? Ki lehet vésni a falat, és belesüllyeszteni, vagy hogy gondolták?

(Amúgy érthető a korlátozás. Kicsit hasonlít azokra a helyzetekre, amikor
még minden lakótelepi ablakból antennák lógtak ki, meg parabolaerdők
keztek lenni. Asszem leginkább sajátos okokból az NDK-ban volt ilyesmi.)