[Epitesz-barkacs] HĹ?szigetelĂ©s

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Aug. 31., V, 09:09:04 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> persze az a jóval olcsóbb úgy szokott kijönni, hogy
> - a kereskedő szeretne a raktárkészletétől megszabadulni,
> - egy kereskedő "profilváltás miatt" akciózik
> - vagy egy végrehajtó (vagy az APEH) töredékárért árverezi

vagy csak egyszerűen ő ennyiért adja.

> de normális esetben a "beszerzési ár" alatti értékesítés
> ( pl. Auchan kontra dinnyetermesztők ) jogilag is támadhatók

Nem kéne ide keverni. Az, amit az általam említett két gyártó honlapján
látsz, nem a beszerzési árak, hanem kiskerárak.

Más termékeknél is ez az ábra. Egyszer egy kis forgalmazó az általam
rendelt szekrényen rajtafelejtette a nagyker listát árakkal, és elsőre be
is rágtam, hogy rátesz valami 40%-ot. Persze, ha én direkt abban a
nagykerben vásárolok (egyszer sikerült is), akkor még többet raknak rá. Ki
van ez találva.

Tehát igen, ha a raktára tele van, vagy kell a hely, vagy bármi oka van
rá, pl kereskedelmi megfontolás valakinek, hogy a jókora hasznából
visszavegyen, ezért a teszemazt 8eFt/m3-ért vett lemezeket eladja 10-ért,
az még nem a beszerzési ár alatt van, csak jóval kisebb, mint a 15.

(Az auchanos dologhoz: én is elkövethetném, hogy legyártok, ha birok egy
kamionnyi vmilyen áramforrást csak úgy, megrendelés nélkül, és leborítom
valahová, mert a kutya sem akarja tőlem átvenni sem ennyiért, sem
annyiért. Micsoda hülyeség az, hogy szerződés nélkül bárki bármilyen
terméket elő akar állítani, és utólag veri a nyálát, hogy ennyiért nem
adja oda? A másik fél megtehetné, hogy egyáltalán nem veszi meg! Hát hol a
f...ba élünk? Persze látom, hogy ebben a műfajban ez a módi, hát eléggé el
is képeszt. Valamiért a mezőgazdaságiak amúgy is rühellik a papírmunkát,
adminisztrációt. Se könyvelni nem szeretnek, sem adózni, se számlát
adni....De csak errefelé! Az oszrták parasztnak már nincs ellenérzése a
számítógépes nyilvántartásokkal, ügyvitellel és egyéb, szokványos céges
mókákkal szemben. Lehet, hogy ők nem írástudatlanok - a szó jelenlegi
értelmében, amibe beletartozik nemcsak a szövegértés, hanem az is, hogy
valaki meg tud fogalmazni valami beadványt a saját érdekében, és
eligazodik a számítógép és az internet világában is többé-kevésbé. Hogy
van ezzel a bősz magyar gazda? XX? :-) )