[Epitesz-barkacs] Hőszigetelés

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2008. Aug. 31., V, 16:47:59 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2008.08.31. 15:16:20 +2h-kor írta:

> Persze lehetséges, hogy pongyola a számíás, és nem csináltam olyat, hogy
> mondjuk a ház van 20 centi vagy még vastagabb 0,035-ös anyaggal
> szigetelve, és eleve ytong a fal anyaga, hogy ekkor mekkora tartály kéne,
> mert elvette a kedvemet az a tény, hogy a még megvalósítatónak tûnõ
> tartályméretben a veszteség ilyen nagy arányú. Pedig van talán még egy
> olyan irány is, hogy a tartálynak nem kell olyan forrónak lennie, viszont
> õ lehetne a hideg oldal hõszivattyúnál, és csak az lenne a cél, hogy
> legföljebb +3 fokig van lehûtve. De ez már más terület, vannak a talajhõt
> [...]

(szerintem) 1 napi hõmennyiségnél nagyobb tartályt kár lenne pufferelni

nyáron "energiafû", kukorica termelése -> kukoricaszár mint "energiapuffer",
naponta 1szer 1 óra alatt elégeted, a napi melegvízzel puffereled
és akár a végén hõszivattyúval +3 celsiusra visszahûteni

(szerintem) nagy hasbaakasztás az is, hogy a nyári meleget "leszivattyúzni" 20-30 méter
mélyre