[Epitesz-barkacs] HĹ?szigetelĂ©s

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Aug. 31., V, 21:38:17 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> (szerintem) 1 napi hőmennyiségnél nagyobb tartályt kár lenne
> pufferelni

Tartályt pufferelni csak olyan helyen szabad, ahol az árak nem ingyen
vannak. :-)

Amúgy igazad van abban, amit mondani akartál. Ez is jó marha nagy
hőmennyiség, úgy 400 MJ is lehet, amit 50 fokos hőfokváltozáshoz rendelve
kijön egy szép kis 1,9m3-es tartály. Csak ennek a napi
hőmennyiség-vesztése nem vészes, míg a nagy tartálynál az a probléma, hogy
kb 7 hónapig kell tárolni a hőt, és mondjuk 3 hónap alatt használódna fel.

> nyáron "energiafű", kukorica termelése -> kukoricaszár mint
> "energiapuffer",
> naponta 1szer 1 óra alatt elégeted, a napi melegvízzel puffereled
> és akár a végén hőszivattyúval +3 celsiusra visszahűteni

Energetikailag oké, CO2 szempontjából is, de nem nagyon lehetne levegőt
venni, ha nagyon sokan csinálnák.

> (szerintem) nagy hasbaakasztás az is, hogy a nyári meleget
> "leszivattyúzni" 20-30 méter
> mélyre

Az attól függ, hogy milyenek a talajvíz viszonyok. Pl egy laza, mésztufa
jellegű talaj hővezetési tényezője 0,5W/mK körül van, tehát vagy 15-ször
rosszabb a legjobb hungarocellnél, viszont a hőáramlás irányában a méretek
óriásiak a szokványos hőszigetelési méretekhez képest. És még hatalmas
hőkapacok is vannak.

Tehát, ha 30 m mélyre leviszek egy idényre való hőt, az lehet, hogy nem is
nagyon tud onnan eltávozni nagyon. De az is kétséges, hogy az egészet
vissza tudom nyerni.

Nagyban lehet, hogy ez is működne, ahogy a tartályos, de mivel nem
hallottam még róla, hogy megcsinálták volna, hát ez is úgy tűnik, hogy
nemigen válhatott be. (Ha egyáltalán megcsinálták.)