[Epitesz-barkacs] Jozsi kompresszora

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Dec. 1., H, 16:11:52 CET

vajk fekete wrote:
> jol ertem, hogy gyari hibas a kompresszor? ha az a kisebb impedancia,
> akkor honnan tudod hogy az a segedtekercs? ra van irva?

Valamit belül jól elköthettek. Ha nagyobb az impedancia, az a
segédtekercs. Azért van ez így kitalálva az egyirányba forgó motoroknál,
mert így jobban összejön, hogy a két tekercs árama (és fesze) egymásra
merőleges legyen. A segédtekercs nagyobb feszültségű kell ehhez legyen,
annak nagyobb az impedanciája, mert a nagyobb feszhez több menet tartozik
akkor is, ha tömegre ugyanakkora a tekercs. Márpedig jó, ha ugyanakkora,
mert akkor jön ki szép körbeforgó mező.