[Epitesz-barkacs] Jozsi kompresszora

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2008. Dec. 2., K, 13:13:14 CET

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2008.12.02. 10:38:58 +1h-kor írta:

> [...]
> cseréltem (nem indult biztonságosan), és most felül kell bírálnom, amit
> ide is írtam a segédtekercs impedanciáját illetően. Múltkor jól
> kitaláltam, most újra rajzolgattam a vektorokat, de az ellenkezője jött
> ki. Igaz, hogy ez most hajnalban történt. Szóval újra kitelepülök
> szkóppal, megmérem a feszeket egymáshoz képest, aztán visszarakom az
> eredeti kondit, és úgy is megmérem.
>
> Valszleg azért melegszik a dög, mert nem jó a tekercsek közti teljesítmény
> eloszlás és a fázis-szögek sem. A motor fordulatszámát csak a freki szabja

a főfázis és a segédfázis tekercse között 90fokos szög van, és fizikailag nem
változik meg, ha jól gondolom

a tekercsek menetszáma sem változik meg, drót sem tekeredhetne rá.

> meg ugye, tehát mivel a terhelés adott, a motornak nem megfelelő betáp

ha a terhelés változik (mert a hűtőközeg hőfoka és így a nyomása sem statikus)
akkor már csak az egyetlen elemet lehetne kívülről változtatni, az a KONDI
(mert a tekercsadatok nem változnak)

ha a KONDIt változtatom, akkor a fázis-szög is változna? (mert a tekercs az marad)

az én laikus emlékeim szerint  a segédfázis tekercse és a kondi soros rezgőkör,
tehát akár 500Volt  is lehetne a segédfázison ( rezonancia esetén akár sokkal több is )

tehát az én laikus elgondolásom szerint párhuzamosan kötött kisebb
kondik szükséges ki-be kapcsolásával lehetne a segédfázis-tekercs "betápját"
változtatni (segédfázis soros rezgőköre)??