[Epitesz-barkacs] Low Cost Wood Stove

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Dec. 5., P, 13:40:43 CET

vajk fekete wrote:
> hat itt os konretan errol lehet szo. csak mostmar a kisgyerekek is
> felteszik az internetre amit csinaltak.

Szerintem nem olyan hülyeség ez a kályhaféleség.

Van egy cég, amelyiknél olyan fűtést láttam egy szabadon álló kb 200 m2-es
raktárban, hogy a tetőgerinc alatt a vasszerkezetek fölött egy nagy U
alakú cső megy. Ez kb kályhacső átmérőjű, csak nem olyan toldozgatott
vacak, hanem tök egybehegesztett szerkezet. Gáz ég benne, és egy hőtükör
van felette. Meghökkentő hatékonysággal fűti be a raktárt, illetve egész
jól éreztem magam alatta nyitott rohadtnagy vasajtó mellett is. Ha meg
becsukták, egész hamar meleg lett.

Nos, egy ilyen kis vacak kályha, ami maga nem igazán fűt, de a hozzá
tartozó akár jó hosszú és ügyesen elhelyezett kályhacső hasonló sugárzó
fűtésként működhet. És ha olyan a mérete az etető résznek, hogy tényleg be
lehet tolni mindenféle nem apróra vágott gallyat és hasonló fahulladékot,
egész jól is működhet, kevés melóval lehet etetni, és csak akkor, amikor
kell a meleg. Ha vigyáznak a tűzbiztonságra, a sugárzó hő nem gyújthat meg
semmit, nagyon hatékony lehet.