[Epitesz-barkacs] Low Cost Wood Stove

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Dec. 5., P, 15:06:39 CET

vajk fekete wrote:
> a raktarfutes amit lattal az a "feketesugarzo". ventillator tolja
> vegig rajta a levegot, az egyik vegen fujja bele a gazt. szinte

Azért legközelebb megnézem közelebbről is. (Csak azért nem tettem meg
eddig, mert az egész épületet meg kellett volna kerülnöm dagonyázva a
havas sárban.) Szerintem nem az igazi, ha a gáz a csőben ég el, mert akkor
a relatíve hideg fallal érintkezve az égés során akár tökéletlen is lehet
az égés, és nemhogy sok CO keletkezik, de akár korom is. Bár lehet, hogy a
cső hamar meggypirosig hevülve, vagy akár ott van belső cső is, szóval
lehet, hogy leég róla, de mégis nekem inkább az tűnne igazibbnak, ha egy
olyan térben ég el maradéktalanul a gáz, ahol láng formájában semmivel nem
találkozik. Mint egy kazánban, cirkóban. Ott is az a jó, ha a hőcserélőig
nem ér fel a láng. Ha igen, akkor ott baj lesz előbb-utóbb, pl eldugul a
hőcserélő.