[Epitesz-barkacs] pneumatikus tápegység

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Dec. 9., K, 21:30:05 CET

Palasik Sandor wrote:

> Na ez nem jött össze :-(, pedig  de szépen elképzeltem ...
> Hiszterézis, túllövések, mindenfélét produkált.
>
> Kénytelen leszek tényleg a csőkeresztmetszeteket növelni, ahogy
> Móczik Gábor írta.

A szelepátalakítás reménytelen? Nem ismerem a maiak szelepét, de semmi
mást nem kéne kitalálnod, és mintha már ezt ki is találtad volna, mint
azt, hogy a szelepből jövő levegő ne a membrán alatti térbe jusson, hanem
ki lehessen vezetni.

Elkövettem egy rajzot. Ebben minden adott, csak a felső szelep nem igazán.

A P2-t közvetítő vékony csőben nemigen áramlik levegő, tehát ott nincs
nyomásvesztés. A P3 térnek azért kell nem teljesen zártnak lennie, mert ha
a felső szelep zárogat, akkor itt csökkennie kell a nyomásnak. Tehát
valami szűk lyukon keresztül le kell tudjon ereszteni, vagy más, enyhe
tömítetlenség szükséges.

Természetesen a kellően nagy átmérőjű cső a legegyszerűbb.