[Epitesz-barkacs] energia tanusitvany

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Dec. 9., K, 21:35:15 CET

szepygab at gmail.com wrote:

> Egy hőkamera eleve 800-900 eFt-től kezdődő beruházás, és a
> hőkamerázáson túl a nyílászárókra, fűtésrendszerre is ki kéne
> terjedjen a minősítés. Nincs ember, aki ennyiért ezt megcsinálná.

Én azt hallottam, hogy nem mérésen alapulna a kártyázás, hanem
számításokon. Tehát megnéznék a fal anyagát,  a hőszigetelést, a fűtési
rendszer felépítését, a nyílás-zárókat, esetleg néhány mérés centivel :-),
és a többi rutinszámításokból fog állni, és persze tág tere lehet a
korrupciónak.

Aztán persze lehet, hogy ha valaki semmiképpen nem elégedett az
eredménnyel, megbízhat olyan céget, amelyik korrektül mér is, persze ez
már egy kisebb vagyon lehet. Már most is vannak cégek, amelyek túlnyomást
hoznak létre ventillátorokkal és nézik valami módszerrel a ház
tömítettségét, valamint hőkameráznak stb-stb.