[Epitesz-barkacs] eltűnnek a hagyományos izzólámpák az Európai Unió tagországaiban

Auth Gábor auth.gabor at javaforum.hu
2008. Dec. 9., K, 22:01:06 CET

Halihó!

Acs Gabor ezt írta:
> Újabb lobbista baromság, csak fizessen szépen a nép...

  Hm... nálunk mindenhol kompakt fénycső van már 5-6 éve... még a fürdőben is,
pedig ott keveset ég és viszonylag sokszor kapcsoljuk. Eddig csak a
nappaliban kellett cserélni hármat, de azok minden nap mentek négy éven át
átlag négy órát (most télen kb. délután négytől megy este tízig, nyáron
kilenctől tizenegyik kb.)... 3db E14 11W kompakt fénycső. Éves szinten simán
mennek 1500 órát, 6000 órát világítottak... szóval ez 800kWh fogyasztást
jelentett, darabja volt vagy 800 forint, ami ~15e forint megtakarítást
jelent.
  Mint mondtam, a fürdőben is ilyen van, még nem ment tönkre. De ha
tönkremegy, veszek helyette 500 forintért másikat... úgy gondolom, hogy a 15e
forintnyi megtakarítás bőven kárpótol ezért a 400 forint plusz költségért.

  Szóval nem értem, hogy miért akkora baj ez...
--
http://www.javaforum.hu -=- http://www.enaplo.hu
Auth Gábor -=- http://www.javaforum.hu/web/10/authgabor