[Epitesz-barkacs] eltűnnek a hagyományos izzólámpák az Európai Unió tagországaiban

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Dec. 9., K, 22:16:55 CET

Auth Gábor wrote:

>   Szóval nem értem, hogy miért akkora baj ez...

Nem baj, csak nem mindegy - szerintem -, hogy hogyan történik a változás.
Hogy erőszakkal vagy a népek józan belátása alapján.
És tényleg zavar az a gondolat, hogy esetleg ténylegesen eltünnek az izzók
akármilyen fajtájúak is. Ezen az alapon be lehetne szünetetni a
filmgyártást is, mondván, hogy a digit fotomasinák elterjedtek... és az
oldtimer autókat is be lehetne tiltani, és még biztos rengeteg dolgot.
Szóval az erőszak ellen berzenkedek. Én is törexem persze a kompakt
lámpákra. De pl ezzel nem tudnék nyákot előhívni, és az 500W-os bromid
izzó, amivel megy, ha tönkremegy, nem tudnék venni belőle, kénytelen
lennék más technika után nézni.

Ugyanakkor a nagyvárosokban átesnek a ló túloldalára. A nátriumlámpa jóval
kevesebbet fogyaszt az izzónál, de annak nincs értelme, hogy akkora
fényárban ússzon egy város, hogy az útról visszavert fény mellett is
lehessen olvasni pl egy magas épület tetején, sőt, látszódjanak a színek
is.