[Epitesz-barkacs] eltűnnek a hagyományos izzólámpák az Európai Unió tagországaiban

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2008. Dec. 9., K, 23:36:43 CET

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2008.12.09. 22:16:55 +1h-kor írta:

> Nem baj, csak nem mindegy - szerintem -, hogy hogyan történik a változás.
> Hogy erőszakkal vagy a népek józan belátása alapján.
> És tényleg zavar az a gondolat, hogy esetleg ténylegesen eltünnek az izzók
> akármilyen fajtájúak is.

az a alábbiak miatt zavarni is fog!!!!

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nemrégiben Ausztrália vezetett be hasonló szabályozást, ott 2010 után nem hozhatók forgalomba a hagyományos villanykörték.
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

> Szóval az erőszak ellen berzenkedek.

az ilyen kötelező erőszak ellen berzenkedek én is
http://www.euvonal.hu/index.php?op=hirek&id=3837

Az EU betiltaná a hagyományos égőket
2007. február 26. - EUvonal

A német környezetvédelmi miniszter, Sigmar Gabriel levélben kérte az Európai Bizottságot, hogy javasolja a nem energiatakarékos égők betiltását az EU-ban.

A miniszter a Bild am Sonntag-nak nyilatkozva kifejtette: Európa nem teheti meg, hogy továbbra is olyan termékeket használ, mint például a hagyományos izzók, amelyek hatékonysága mindössze öt százalékos.

Gabriel Stavros Dimas környezetvédelmi biztosnak címzett levelében rámutat: az EU-ban évente 25 millió tonnával lehetne csökkenteni a széndioxid kibocsátást, ha a háztartásokban és a szolgáltatási szektorban is energiatakarékos égőket használnának.

A hagyományos izzók egy fémszálon vezetik keresztül az elektromosságot, ám ezzel a technikával sok hőenergia vész kárba, míg a fluoreszkáló égők ugyanakkora fényerőhöz kevesebb energiát használnak.

Az Európai Bizottság nyitott a kezdeményezésre és már vizsgálja a kérdést.