[Epitesz-barkacs] eltűnnek a hagyományos izzólámpák az Európai Unió tagországaiban

Auth Gábor auth.gabor at javaforum.hu
2008. Dec. 10., Sze, 21:36:58 CET

Halihó!

jhidvegi ezt írta:
 > volt tele kondikkal az UPS-ek mellett... :)
> Egy ilyen szerverközpontban ugye online inverterekről mennek a szerverek,
> és a hálózaton akkutöltők vannak csak? (Meg hát automatika, amikor a
> hálózat kimarad, valahogy indul a dizel.) Tudtommal a terhelés nem
> jelentéktelen részét a helyiségeket hűtő klímák teszik ki. Néha sokszáz
> kW-okról van szó, eszem megáll, sose gondoltam volna, hogy ennyi
> számítógépet össze lehet egykupacba hordani.

  Azt hiszem igen, nagyjából úgy néz ki, hogy az épület két sarkán van két
trafóház, amelyek külön hálózatról vannak táplálva. Ezek bejönnek az épületbe
és ott be vannak kötve két szekrénybe, a harmadikba pedig a dízelgenerátor.
Aztán a két betáp megy az UPS-ek felé, mindkét táphoz van két-két UPS, vagyis
a szerverterem felé már négy külön vonalon megy a feszej. A szerverterem két
rétegből álló centi vastag acél lemezzel van körbevéve (mobil térerő se volt,
amint becsuktuk az ajtót), oda megy be a delej, az optikai kábelek és a
klímák beltéri egységeihez a vezetékpárok, klímából is három van... :)

> És ami külön érdekes, és épületgépészetileg meghökkentő: ezekben az
> épületekben gázfűtés szokott lenni. :-))))

  Azt nem néztem. De télen nem kell annyira hűteni, most "szabadon" mentek a
klímák, csak a kinti hideg levegőt hordták be a "szerverterembe".
--
http://www.javaforum.hu -=- http://www.enaplo.hu
Auth Gábor -=- http://www.javaforum.hu/web/10/authgabor