[Epitesz-barkacs] eltűnnek a hagyományos izzólámpák az Európai Unió tagországaiban

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Dec. 10., Sze, 10:44:36 CET

Balázs Bámer wrote:
> Szervusz Mágus!

> No de ha a fentiek szerint nem terheli jobban a hálózatot, mint a
> rendes izzó, akkor mégsem jár rosszabbul az Elmü. Esetleg akkor, ha
> ezután jobban kell meddőt kompenzálnia.

Csak pontosításként:
A kompakt fénycsöveknek nem rossz a cosfi-jük! Ezeknél csak az a baj, hogy
egyenirányító-kondival kezdődik, tehát a hálózati fesz csúcsa körül vesz
fel impulzus-szerűen áramot, aminek az effektív értéke így jóval nagyobb,
mint amennyi a felvett teljesítmény alapján indokloltnak tűnik.

Tehát a felharmonikustartalom nagy, nem a cosfi szar.

> Ami eddig kimaradt az eszmecseréből: LED. Szerintem ennek van még nagy
> jövője, mert élettartama is nagyon jó, egyszerűbb a kompakt
> fénycsőnél, és talán a színét is jobban lehet hangolni. Legalábbis
> amiket most látok a villanyász boltokban méregdrágán, szemre elég szép
> fényt adnak. Ügyes meghajtással a villogás is kiküszöbölhető.

Arra vagyok kíváncsi, lehetséges-e bármi hasonlóval nagyjából folyamatos
spektrumot előállítani. Nem tudom, hogy káros-e, hogy csak szűk vonalas
színképe van egy-egy ilyennek vagy nem, de hogy nem természetes, az
biztos. Előbb-utóbb kikutatják, hogy van-e ezzel kapcsolatban probléma
vagy nincs.