[Epitesz-barkacs] eltűnnek a hagyományos izzólámpák az Európai Unió tagországaiban

Balázs Bámer bamerbalazs at gmail.com
2008. Dec. 10., Sze, 14:47:24 CET

Szervusz HJózsi!

> A kompakt fénycsöveknek nem rossz a cosfi-jük! Ezeknél csak az a baj, hogy
> egyenirányító-kondival kezdődik, tehát a hálózati fesz csúcsa körül vesz fel

Igaz, elnéztem.

> impulzus-szerűen áramot, aminek az effektív értéke így jóval nagyobb, mint
> amennyi a felvett teljesítmény alapján indokloltnak tűnik.

Nem a csúcsáram lesz jóval nagyobb? Biztos, hogy az effektív érték?

> Arra vagyok kíváncsi, lehetséges-e bármi hasonlóval nagyjából folyamatos
> spektrumot előállítani. Nem tudom, hogy káros-e, hogy csak szűk vonalas

Van egy gyanúm, hogy a nem RGB fehér LED fénypora baromi hasonlóan
működik a fénycsőéhez. Különben nem olyan vonalas, mint maga az
egyszínű LED: http://en.wikipedia.org/wiki/LED a közepe táján. Igaz, a
foszfor sárga színű, mert maga a LED kéken világít.

Amúgy szerintem nem lehet káros, legföljebb nem olyan színük van a
dolgoknak, mint azonos színhőmérsékletű izzónál. A szem napfénynél is
tud olyan dolgot nézni, ami vonalas spektrummal veri vissza a fényt
(-:

szia: Balázs