[Epitesz-barkacs] hálózati zavarok, szennyezés Re: eltűnnek a hagyományos izzólámpák

Moczik Gabor pm_levlista at progzmaster.hu
2008. Dec. 10., Sze, 16:42:57 CET

Mágus Bérprogram Demo wrote:
> Viszont amikor nálunk voltak a MEEI sek a berendezéseinket mérni, elmondták, hogy vért hugyoztak a kompakt fénycsövek fejlesztésekor. Van jelenség amivel általában a felhasználó nem igen foglalkozik, mert hát a cucc működik és kész. Ilyen a hálózat szennyezés fogalma. Iszonyú zavarokat termel a hálózatra, azon kívül ott van, hogy a bemeneti puffer kondi miatt torzítja a hálózatot. Lehet azt mondani, hogy csak 20-40W az egész, de ha egy lakásban működik egyszerre 10 ilyen...
> [...]

Kicsit túllihegett problémának érzem ezt az egészet. Részemről legalábbis...

1. Fénycsővel tökéletesen lehet világítani, ahol lehetett már lecseréltem
mindent fénycsőre. Egy 30-40W-os cső mellett látni is lehet, egy 60-100-as
izzóval maximum fűteni, és kurvára tud idegesíteni ha vakoskodva kell dolgoznom.
A kompakt fénycsövet azt inkább hanyagolom. Egyrészt nem az igazi a
fényeloszlása, nehéz vele nagyobb területet jól bevilágíani, másrészt sok az
olcsó gagyi ami hamar tönkremegy, és el kell dobni az egészet, holott vagy
az elektronika vagy a cső még jó lenne, de valamelyik mindig elromlik...

2. Az csak egy tévhit vagy ellenpropaganda szöveg hogy nem bírja a ki/be
kapcsolgatást. A munkahelyemen itt-ott naponta 5-10x fel van kapcsolgatva,
és évekig megy. Ugyaneddig megy akkor is ha naponta csak 1x van kapcsolva...
Ezzel szemben az izzók meg 1-2 havonta (ha nem pont az első bekapcsoláskor)
pont hajnalban töksötétben puhannak ki, úgy hogy még a kismexakítót is
lebassza, lehet menni pizsamában szórakozni... Ha csak az izzó és fénycső
ár/élettartam arányát hasonlítom össze, már itt simán egálban vannak.

3. Ha valakit zavar az 50Hz vibrálás, vagy szóbakerült a cos fi is, lehet
kapni elektronikus fénycsőelőtéteket. Nem a gagyi olcsó kínai szart kell
megvenni ami fénycsővel, armatúrával együtt 2000 Ft, van benne két
tranzisztor meg egy trafó, és tönkremegy fél év után, hanem egy rendes
előtétet egy rendes gyártótól.

4. Egyre inkább fejlődik a LED ipar. Már kipróbáltam hogy a 3W-os LED vajon
jó-e géplámpának az esztergához. És azt kell mondjam, bár a 24V/100W-os
izzónak értelem szerűen nagyobb a fénye, de kis kisérletezéssel simán
alkalmas lesz géplámpának, és nem fogom vele állandóan megégetni a kezem
végre...

5. Az előszobába nemrég összedobtam egy LED-es helyzetfényt. Egy sima kis
LED van benne, folyamatosan ég éjjel-nappal, nincs alkonykapcsoló, de a
fogyasztása 0.1W sincs, az alkonykapcsoló költsége 5 év alatt se térülne
meg... Arra hogy levegyem a cipőmet, bezárjam az ajtót, vagy csak átmenjek a
helyiségen tökéletesen elég, nem kell nagyobb villanyt se gyújtani.

Szóval aki azon aggódik hogy nem lesz mivel világítani az nem foglalkozott
vele még eleget... Az hogy erőszakkal betiltják 2 éven belül az egy más
kérdés, kicsit drasztikus...

Hogy a kereskedelmi forgalomban kapható LED lámpák kicsit irreálisan drágák
és nem kiforrottak, illetve sok az olcsó gagyi ami nem csökkenti a
környezeti szennyezést, az is egy másik kérdéskör...

De akinek egy csepp esze van, az már most régen napirendre tette ezt a
témát, és nem izzóval világít mindehol.
Aki birka módon megvette a marha divatos spotlámpát mindenhová az egy kicsit
bajban lesz mondjuk, egyelőre kevés illetve drága a jó alternatíva, de elég
intenzív a fejlesztés ezen a területen, úgyhogy lehet örülni...

--
((( Móczik Gábor  )))--((( E~mail: "pm-01" @AT "progzmaster" .DOT "hu" )))
((( Skype: moczik )))