[Epitesz-barkacs] eltűnnek a hagyományos izzólámpák az Európai Unió tagországaiban

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Dec. 10., Sze, 20:12:38 CET

vajk fekete wrote:

> itt is valami olyan van, hogy 1kWh az 40Ft, ha egy negyedoras
> ciklusban kicsusztal kicsit a savbol cosfiileg az meg negyedorankent
> 5000 vagy hasonlo.
> szoval nem veszel eszre valamit (leszakadt a kondi a liftmotorrol,
> elromlott a fazisjavito automata, stb), es a szokasos havi felmillas
> villanyszamla egymilla.

Lehet, erről nincs infóm. Nem azzal kevered, hogy vannak időre lekötött
teljesítmények, és ha a lekötött időn kívül 10 percen túl jelentős
teljesítményt használ a vevő, akkor van a nagy számlázás? Ilyen esetem már
volt. Egy 3kA-es áramforrást kellett javítanom munkaidőn kívül, és senki
nem szólt, hogy ez van. Bekapcsoltam az elszívót is (már eleve az is
valami lób... motorú), mert nem akartam megfulladni a kénsavpermettől, a
csarnok világítását is, mert látni ugye kell, és beküldtem a próbadarabra,
ami az elox kádban lógott mind a 3 kA-t, de lehet, hogy több volt
összesen, mint 10 perc.

Aztán rövid idő múlva a bíróságon kellett tanúskodnom. :-) Az én megbízóm
és a vevő között, akié az üzem, volt a per. Nem tudom, végülis mi lett a
vége, de többszázezer Ft-os volt a plusz villanyszámla, valamikor 2000
előtt.