[Epitesz-barkacs] hálózati zavarok, szennyezés Re: eltűnnek a hagyományos izzólámpák

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Dec. 11., Cs, 08:13:28 CET

> De, általában így szokás bekötni. Ipari környezetben.
> Lakásban ritkán, ha egyáltalán lehetséges...

Lakásban szerintem nem is raknak fel 3 fénycsöves lámpatestet. Amúgy ma
láthatóan nem is nagyon divat ez, a neten hirtelen nem is találtam.

> Ott is vannak kisebb hullámzások biztosan, de egyébként nincs a
> gépeden olyan opció amivel ki lehet kompenzálni?

Lehet, hogy van, de nem tudom még. Ez viszonylag új beszerzés, és nem
másztam bele minden tulajdonságát megkeresni. A webkamera más tészta, az
folyamatos képet ad, ez fényképezőgép. Most átnéztem auto üzemmódban, és
nem találtam olyasmit, ami a villogó fényekkel bánna el.

> Hát a lelógó az itt se játszik, mert csak 2.5m a belmagasság, sokkal

Én itt a lakóterekre gondoltam. Ott még most is divat a csillár, csak én
nem kedvelem.

> A helyi világítás nem egy univerzális valami, ha jövő héten

Itt is lakótéri alkalmazásra gondoltam. De irodaira is. Pl ha van egy
íróasztal, az nem jó, ha nincs saját lámpája, hanem a pl mennyezetről jövő
világításnál kell az íróasztalon dolgozni.

Vagy pl valaki szeret fotelban olvasni, oda jó, ha van egy saját helyi
világítás. Ágyban olvasáshoz detto. Konyhában a pultnak szintén jó, ha
van, ami kifejezetten oda világít. Akár külön a munkaterületnek, külön a
főzési területnek.

> Ha csak helyi világítás van, akkor meg nagyok a fényerő eltérések,
> engem speciel idegesít ha sötétebb van mint kellene.

Nem mondom, hogy csak, hanem hogy ez fontos. Munkagépeknél, esztergáknál
is használják, sőt, ma már egyes fúrógépeknél is van saját lámpa, ami a
fúrási területet világítja meg. Külsős javításokhoz én mindig viszek
magammal csiptetős lámpát, amiben egy 300-as izzó van. Ennek a fényénél
akár nyákon is tudok matatni a nem túl jó szememmel is.