[Epitesz-barkacs] Vállalkozósdi

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Dec. 11., Cs, 18:22:46 CET

Nem tudtam ellenállni, rákérdeztem a könyvelőkre. Ez az első válasz:
___________
> EV-kent nekilatni egy-egy munkanak, aztan rogton meg is szuntetni ezt a
> statuszt, aztan ha van ujabb megbizas, ujra nekilatni, ujra
> megszuntetni...

1990. evi V. torveny
az egyeni vallalkozasrol
5. § (1) Nem kaphat vallalkozoi igazolvanyt:
a) akit gazdasagi, vagyon elleni vagy a kozelet tisztasagat serto
buncselekmeny miatt jogerosen, vegrehajtando szabadsagvesztesre iteltek;
b) akit egyeb szandekos buncselekmeny miatt egy evet meghalado
vegrehajtando
szabadsagvesztesre iteltek;
c) akit valamely foglalkozastol eltiltottak, az itelet hatalya alatt az
abban megjelolt tevekenysegre;
d) aki egyeb jogszabalyban - torvenyben, torvenyereju rendeletben vagy
kormanyrendeletben - meghatarozott, a tevekenysegre eloirt foglalkoztatasi
tilalom ala esik;
e) aki gazdasagi tarsasagnak korlatlanul felelos tagja;
f) akinek a korabban kiadott vallalkozoi igazolvanyat a 14. § (1) bekezdes
c)-d) pontjaban foglaltak miatt visszavontak, a tartozas kiegyenliteseig;
g) akinek ado-, vam- vagy tarsadalombiztositasi tartozasa van.
(2) Az (1) bekezdes a)-b) pontjaban szabalyozott kizaro okot addig kell
figyelembevenni, amig az elitelt nem mentesult a buntetoitelet hatranyos
jogkovetkezmenyei alol.
11. § (1) Az egyeni vallalkozo a tevekenysegebol eredo kotelezettsegeiert
teljes vagyonaval, korlatlanul felel.
(2) Termeszetes szemely csak egy egyeni vallalkozast alapithat es
egyidejuleg nem lehet gazdasagi tarsasagnak korlatlanul felelos tagja.

Ha megszunteti a vallalkozasat, az annyi tortura , egyedul nem is biztos,
hogy birsagok nelkul kepes ra. Kezdo vallalkozasra mas jarulek fizetesi
szabaly van a kezdes eveben. Ha netan even belul meg is szuntetik -
vizsgalat, torles es ujra kezd, mert van munkaja, az ujabb macera, penz,
erkolcsi, vall.igazolvany kivaltas, stb.
En biztos nem kezdenek bele ujra, meg ujra.
Mit akar kikerulni? Ha nem biztositott, akkor az egbizt.ellatasra fizetnie
kell a havi 4350 Ft-ot, ha jelenleg barmi egeszsegugyi baj eri, akkor meg
kell fizetnie az ellatast. Legfeljebb nincs nyugdijbiztositasa sehol.
Ha a varhato bevetele aranyosan lehet mentes az AFA alol, akkor nem kell
bankszamla, bar ma 250e Ft felett valahova kell kerni a bevetelt, nem
lehet
kp-ban felvenni, telefon nem feltetel, jo konyvelo ajanlott, ugyfelkapu
kotelezo azonnal.  Attol kezdve szamlazhat, amikortol van adoszama, azaz
bejelentkezestol szamitott legkesobb 5 napon belul, akkor vasarolhat
eloszor
szamlatombot is, ha van adoszama.
Ma sem bonyolult visszaadni a vall.igazolvanyt, csak ami ezzel jar,
kijelentkezni, bevallani iparuzest, APEH nyomtatvanyok, adatkozlok,
nyenyi..... Megunna a masodik alkalommal, meg akkor is, ha megussza
mulasztasi birsag nelkul.

> , mert anyagilag megeri,

Miert erne meg, en nem latom at, o biztos tudja.  A beveteleivel el kell
szamolnia megszuneskor, adokat be kell fizetni szoros hataridon belul. Hol
van ebben a bolt?