[Epitesz-barkacs] Vállalkozósdi

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Dec. 11., Cs, 21:51:31 CET

Auth Gábor wrote:

>   Mindenki másra büszke... én arra vagyok büszke, hogy idén már én is
> tagja leszek a munkavállalók azon 3 százalékában, akik az SzJA (és a
> többi arányos) adóbevétel 30 százalékát adják a közösbe.

Csak annak a népcsoportnak ne légy a tagja, akik úgy gondolkodnak, hogy
"az adót" a bérből-fizetésből élők dobják össze, miközben a rohadt
vállalkozók dőzsölnek.

Olyan istentelenül sokféle adóval vannak a vállalkozók megterhelve, hogy
még a minimálbéresdi esete is eléggé megterhelő. Emellett aki sok-sok éven
át minimálbérezett, hogy egyáltalán ki tudjon jönni az amúgy nem napi 8
órát és heti 5 munkanapot foglalkoztató vállalkozósdi bevételéből, az
olyan nyugdíjra számíthat, hogy fenéktörlésre is kevés. Viszont aki
ugyanilyen kondíciókkal (árbevétel....) jókora jövedelmet számol el
magának, az nem biztos, hogy be tudja fizetni a járulékait, ami jóval
több, mint az alkalmazottakat terhelő. Az alkalmazottak sokszor nem
tudják, hogy a munkáltatójuknak mimindent kell még a btto bérük után
fizetniük.

A jólmenő vállalkozók pedig nem feltétlenül az szja vonalon veszik ki a
pénzüket, hanem a nem sokkal kedvezőbb társasági adó és osztalék vonalon.
Azok is adók ám! :)
Ezt csak azért írom, mert már néha az agyamra megy, hogy "az adókat" csak
...fizetik.