[Epitesz-barkacs] a LED-izzós áramfejlesztő rokka és

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Dec. 14., V, 11:13:24 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> egy (nem mai !!!) Pattantyús Gépek üzemtana 1. fejezete mutatja be
> példákon,
> hogy normál terheléssel (8 - 10 óra egyenletes erőkifejtéssel) napi
> 1LE -nek
> (kb. 750W) termelhető, tehát kb. 60 - 70W energiatermelés óránként

Hú, ebben a mértékegység zagyválásban megint nagyot alakítottál! :-))

Szóval pontosan olyasmiről lehet szó, hogy napi 8-10 órán át kifejt valaki
kb 60-70W teljesítményt, így annyt termel, mintha 1 órán át termelne egy
LE-t - gondolom.

> a szobai kondikerékpárt hajtva kényelmesen (!) egy 60-as villanykörte
> "simán" világítana

Az vagy nagyon kényelmes, vagy nagyon vacak az energiaátalakítás. Én ezzel
a szar állapotommal, amilyen már van, képes vagyok 140W-ra. Ha
megerőltetem magam, akár a duplájára is, de csak rövid ideig persze.
Szerintem a 150W egy egészséges középkorúnak némi gyakorlással órákig
megy.

Fogyásilag: 150W-hoz kb 600W energiavesztés tartozik összesen, szóval ez
143 cal/sec, azaz óránként kb 500 kcal veszteség. 1 kiló zsír
energiatartalma 7000 kcal, szóval ezzel kb 14 óra alatt lehet egy valódi
kilót elveszteni, ha nem eszünk rá annyit, hogy simán meghiúsuljon. :-)
Látszik, hogy a mozgással direkt fogyni nagyon viszontagságos. A
másodlagos hatás jóval erősebb: egy ilyen erős rendszeres mozgás a köztes
időkben is jelentősen megnöveli az anyagcsere sebességét, a hőtermelést,
szóval valszleg a sportos életmódú ember nem a mozgás alatt, hanem közte
adja le a felesleget.

> persze, ha megtekered 100W, vagy felette kergetve, akkor 1 óra alatt
> kifulladsz,

Ott szerintem valami mérési hiba lehet. Sportolók tudnak akár 400 vagy még
több wattot is elég tartósan, órákon át. Meglepne, ha egy átlagember nem
tudna szintén tartósan 100W-ot. Ha egy 400 méter magas hegyre egy óra
alatt felsétál egy 90 kilós ember, ő fejt ki átlag 100W-ot. Ez nagyon
megerőltető egy egészséges embernek?