[Epitesz-barkacs] a LED-izzós áramfejlesztő rokka és

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2008. Dec. 14., V, 12:23:01 CET

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2008.12.14. 11:13:24 +1h-kor írta:

> Hú, ebben a mértékegység zagyválásban megint nagyot alakítottál! :-))

gondoltam, hogy nem vagyok a Nobel-díj várományosa :-)

> Szóval pontosan olyasmiről lehet szó, hogy napi 8-10 órán át kifejt valaki
> kb 60-70W teljesítményt, így annyt termel, mintha 1 órán át termelne egy
> LE-t - gondolom.

amikor még 40fillér volt 1kWh és 5Ft20fillér volt egy Kőbányai,
 valahogy így számoltam ki, hogy nehezen lehetne megspórolni
egy sört  egy mosógépmotoros barkács fűrészgép
elhagyásával, maradt a mosógépmotor hajtása :-)

> Az vagy nagyon kényelmes, vagy nagyon vacak az energiaátalakítás. Én ezzel
> a szar állapotommal, amilyen már van, képes vagyok 140W-ra. Ha
> megerőltetem magam, akár a duplájára is, de csak rövid ideig persze.
> Szerintem a 150W egy egészséges középkorúnak némi gyakorlással órákig
> megy.

és így 8óra alatt még egy üveg sörrevalót sem tudunk megtakarítani :-)
( a 43Ft-os kWh mellett sem )

> Ott szerintem valami mérési hiba lehet. Sportolók tudnak akár 400 vagy még
> több wattot is elég tartósan, órákon át. Meglepne, ha egy átlagember nem
> tudna szintén tartósan 100W-ot. Ha egy 400 méter magas hegyre egy óra
> alatt felsétál egy 90 kilós ember, ő fejt ki átlag 100W-ot. Ez nagyon
> megerőltető egy egészséges embernek?

no, össze kell hasonlítanom Pattantyús könyvét a mai tudománnyal, és csak utána tudnék
véleményt mondani, pláne, ha Pattantyús mégis túlhaladottá válna, szóval
nyitott vagyok rá