[Epitesz-barkacs] a LED-izzós áramfejlesztő rokka és

vajk fekete halaloszto at yahoo.co.uk
2008. Dec. 15., H, 10:54:25 CET


monduk a 250W-nak nem szamoltam utanna, irodalmi adat sportolobb tipusu ember folyamatos teljesitmenyere.

kis szamolasbol az jon ki, hogy tenyleg nem atlagemberre jellemzo ertek. pl 100Kg ember 1m szintkulonbseg az 1000Joule. 250W-al 25cm/sec kellene legyen az emelkedes, ami tempos lepcsozesnek felel meg, 12 masodpercenkent egy emelet temponak. 

kiallva tekerve a bringat alapbol a testsuly nyomja a 20 centis pedalt, az 200Nm, de ez a csucsnyomatek. Az atlag valoszinuleg kevesebb mint a fele, de legyen 100Nm, 40-es fordulattal 25KJoule/perc = 420W. Nade ez tenyleg csucs, mert aki egy oran at kepes kiallva tekerni az nem 100Kg, es eppen a Tour-ra edz...

vajk




________________________________
From: Acs Gabor <agabor at electrodesign.hu>
To: Amatőr építészek és barkácsolók klubja <epitesz at lists.javaforum.hu>
Sent: Monday, 15 December, 2008 1:15:44
Subject: Re: [Epitesz-barkacs] a LED-izzós áramfejlesztő rokka és

Ez egy nagyon profi gép volt,
azért mertem feltételezni, hogy jó értékeket mutat. Voltam én már
kardiológusnál, terheléses EKG-n is. Ott szintén teljesítménymérő
bringát kellett tekerni, fix fordulaton, ők emelték a terhelést. Akkor
is valami 1-essel kezdődő Watt volt a csúcsterhelés (az a gép nem is
tudott többet), és nem tudtam volna egy órát tekerni.

Itthon is van egy mágnesfékes szobabiciklim. Azt is lehetne, hogy
valamivel tekerem akárhányas fokozaton, adott fordulattal, ami esetet
le tudok mérni. Pl. ha a fúrógép üresjárási teljesítményfelvételét
lemérem, aztán a terheltet (a biciklire kapcsolva), abból ki lehet
számolni a hasznos teljesítményt? Mert ezt ha belövöm, hogy pl. 200W 
50-es fordulaton, 7-es fokozaton van, akkor csak fel kell pattannom, és
megpróbálni ezt a fordulatot 1 órán át tartani.
Azt nem tudom, hogy a mágnesfékes bicikli mit csinál az elfékezett
teljesítménnyel, de a 200W-tól már melegednie kellene rendesen.


Gábor

2008.12.14. 22:36 keltezéssel, jhidvegi írta: 
Moczik Gabor wrote: 


Kerülni kellene az eszement
gyorsítóáttételeket és a nagy tömegeket. 

Az igény jogosnak tűnik, de ugye egy adott, egységnyi területű
légrésben kb ugyanaz az erő hozható létre. Tehát, ha adott a
teljesítmény, akkor vagy nincs áttétel, de jó nagy átmérőjű lesz a
masina nagy tehetetlenségi nyomatékkal, vagy valami apró motor, de nagy
áttétel, és a meghajtásra átszámítva újra csak nagy tehetetlenségi
nyomatékot fogunk kapni. És a kettő között bárhol szintén. 

Én ezzel nem érzek problémát, itt az állandósult állapot mérése a
lényeg. 

Lehet, hogy az a bicikli is jó mechanikusan meg a generátora, csak a
méréssel van baj. Nagy probléma csinálni egy dc masinához egy korrekt
teljesítménymérőt? 

Vagy legalábbis hitelesíteni, ha van rá mód. Ez nehezebb, mert valami
fix, adott teljesítményű meghajtást kellene kreálni. A betáp
teljesítmény nem különbözhet nagyon a kimenetitől, tehát egy ilyen
mérésnél a kettő közé lőhető valahova a tényleges. 
_______________________________________________ 
Epitesz mailing list 
Epitesz at lists.javaforum.hu 
http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz 

_____________ NOD32 3690 (20081214) Információ _____________ 

Az üzenetet a NOD32 antivirus system megvizsgálta. 
http://www.nod32.hu 


      
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: <http://lists.javaforum.hu/pipermail/epitesz/attachments/20081215/3924adf7/attachment.html>


További információk a(z) Epitesz levelezőlistáról