[Epitesz-barkacs] a LED-izzós áramfejlesztő rokka és

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Dec. 15., H, 12:16:48 CET

Acs Gabor wrote:

> [...]

Ha a bicaj hátsó kereke valami surlódó dolgot képes hajtani, azt kell úgy
felfüggeszteni, hogy a rá ható erő mérhető legyen. Szobabiciklinél a
mágnesfékek rögzítését kell feloldani, és beiktatni valahogy az erőmérőt.

Rendes biciklinél a dolog egyszerűbb: ki kell nézni egy hosszú, egyenletes
lejtőt, aminek a lejtését egy vízmértékkel meg egy centivel meg lehet
mérni. Ezután a bicajon csak egy hitelesített sebességmérő kell legyen. De
gps is jó lehet.

Emelkedési sebesség = sebesség * sin(emelkedési szög),
Teljesítmény = emelkedési sebesség * össz súly (bringával együtt)
Newtonban.