[Epitesz-barkacs] a LED-izzós áramfejlesztő rokka és

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Dec. 15., H, 12:34:06 CET

Acs Gabor wrote:
> [...]

Nem kell hozzá okosnak lenni, de több adat kell.
Mekkora a saját súlyod (teljes menetfelszerelésben), és milyen hamar
viszed fel azt a 80 kilót 17m-rel feljebb.

Ha ez megvan: a teljes súly newtonban szorozva a magasságkülönbséggel adja
az energiát, amit elosztasz az idővel, és megvan egy menet
átlagteljesítménye.

Érdekes felvetés: lefelé menet hová lesz az az energia, amit belepumpálunk
az izomba? Még érdekesebb, hogy ekkor kevésbé lesz melegünk, tehát a
felfelé menetben fejlődött hő, ami veszteségnek fogható fel mechanice,
jóval több, mint a lefelé benyelt tiszta energia. :-) Én legalábbis lejtőn
meg lépcsőn lefelé még sosem izzadtam meg. Pedig lejőve pl a Kékesről úgy
700 métert 100 kilósan, a benyelt energia 0,7MJ! 4,2 kJ/kgK-val a fajhőm
akkor kb 420 kJ/fok volt - na jó, belátom, hogy ez jelentéktelen, simán le
tudom adni. Ekkor az átlagteljesítmény (elég gyorsan mentünk) kb -150W
volt. Felfelé ennek tutira a duplája vagy a háromszorosa keletkezik hőben,
plusz a valódi teljesítmény. Szóval az ember hatásfoka nem hinném, hogy
30%-nál jobb lenne, inkább sokkal rosszabb.