[Epitesz-barkacs] a LED-izzós áramfejlesztő rokka és

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Dec. 15., H, 13:39:41 CET

vajk fekete wrote:
> viszont a bringaversenyzok altalaban h anem is baromi nehezek, de
> irtoztato erosek. es minnel erosebbek, annal profibbak, es annal
> jobban kikonnyitett palcikabringa van alattuk :-)

Én ezt értem, de ha valaki könnyű, akkor a kerék kipörgéséhez szükséges
nyomaték kicsi, tehát akármilyen erős lehet, nem tudhatja elrongálni a
járgányt, ha az épeszűen van megcsinálva.

Amúgy a versenyeken nem az a jellemző, hogy alapvetően telikerekeket
használnak? Egy fémlap eltekerése azért már nagyon bika nyomatékot
igényel! És nem hinném, hogy ezért ezt alkalmazzák, inkább a légellenállás
miatt, nem?

> en sosem fogok tekeressel kullot torni, mert habar nehez vagyok, de
> nem vagyok kulonosebben eros, a bringam meg eleg olcso ahhoz, hogy jo
> sok anyag legyen benne.

Itt asszem nem erről van szó, hanem arról, hogy a küllők milyen szögben
állnak nyomaték irányban. Pl motorkerékpárokon is vannak küllős kerekek,
de jóval nagyobb agyátmérőről startolnak, és jóval meredekebben állnak. Az
kipöröghet nyugodtan, nem fog semmi törni.