[Epitesz-barkacs] a LED-izzós áramfejlesztő rokka és

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Dec. 15., H, 13:51:02 CET

Acs Gabor wrote:
> [...]

Az úszás tényleg fárasztó, viszont akkor, ha nem süllyed el az ember
alapból, órákig lehet művelni. Valszleg az erőt az is kiveszi, hogy a víz
mégse testhőmérsékletű szokott lenni. Már jártam úgy, hogy arra járva
bementem a balcsiba, eltöltöttem a vízben pár órát, sötétben jöttem már
ki, és a vízben nem is éreztem, hogy már jártányi erőm sincs. A vízben is
elfáradtam úszástól, de ilyenkor felfexem a vízre, és kipihemem magam,
aztán lehet tovább menni. Összességében persze 1-2 km max, amit így
elevickélek a 2-3 óra alatt, szóval arra se volna elég, hogy egy
balatonátúszáson részt vegyek.

Amiből az tűnik igazoltnak, hogy a gyaloglás gazdaságosabb energetikailat.
Pedig nyilván tovább tart ugyanaz a táv, tehát az üresjárati fogyasztás
több kell legyen (hőntartás, légzés, egyéb életfolyamatok), mégis ezt
bírja tovább nem csak távban, hanem időben is az ember.

Ez is egy próbalehetőség, de én nem erre gondoltam, hanem adott távot
legyalogloni, és adott távot lefutni. A futás a legkényelmesebb tempóban
történne annyi szünet (pihenés) beiktatásával, hogy a gyalogláséval azonos
átlagsebesség jöjjön ki.
Én azt bátorkodom állítani, hogy az egyenletes gyaloglás könnyebb, mint az
ugyanilyen átlagsebességű, legkényelmesebb futás és szünetek összessége
ugyanazon a távon.

De a kísérleted is érdekelne, ha megcsinálod. Nem egy alkalom kell legyen,
hanem egyik alkalom futás, másik gyaloglás... akár többször, hogy
egyértelműen meg tudd különböztetni, melyik a könnyebb.

Lehet, de vannak emberek, akiknek olyan az alkatuk, hogy nem fárasztja
őket. Pl az a népcsoport, amelyik valami hegyvidéken lakik, és futással
közlekednek állandóan. Nem emléxem már, hogy kik, de volt egy riport velük
a tv-ben régebben. Kinevették az olimpiai futószámokat, ugyanakkor
nemtommér, de egyikük sem indult. Ez valami törzs.