[Epitesz-barkacs] kondigép tapasztalatokat keresek

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Dec. 19., P, 12:01:41 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> az áraktól lementem hídba, pl. amire azt mondom, hogy ez tetszik,
> ahhoz közelebb lépve: G10 B kondigép 785.190Ft, G1 S kondigép
> 204.790Ft

Látod, nem itt kell kezdeni.

> egy konditeremig soha nem jutottam el, annyi akaraterőm nem volt

Pedig mielőtt megvesz az ember valamit, legalább valahogy ki kéne
próbálni. Megértem azokat, akik nem sportos alkatúak, sőt, hogy nagyon gáz
elmenni egy konditerembe. Közel olyan, mint tök rondán beállni a
szépségverseny résztvevői közé. Van olyan konditerem, amelyik tök a
kirakatban műxik, az emberek látszódnak az utcán. Az az érzésem, hogy aki
ide jár, kell legyen benne valami, az átlagoshoz képest jelentősen több
exhibicionizmus. Hát a kövér vagy edzetlen, netán nem fiatal emberek
között ebből nincs túl sok.
Én is gondoltam már a konditeremre, de azzal indítanék, hogy mikor nincs
itt senki. :-) Nem hiányoznak a beszólások, hogy "mivan tata, készülünk a
temetőbe? Túl messze van, nem tudna odáig elsétálni?", vagy "aztán
fertőtlenítse a szert, miután lemászott róla, és ne feledkezzen meg a
zsíroldásról sem!" vagy "nézzétek a vén faszt, még semmit se csinált, de
már tócsa van alatta. Biztos behugyozott." és más effélék.

> pl. napi 4 óra edzéshez nekem sincs akaraterőm

Ez csak a versenysportolóknak kell. Az egészséghez elég 1-2 naponta 1 óra
olyan mozgás, szinte mindegy, milyen, ami előállít kb 120-as pulzust. Néha
ehhez a puszta gyaloglás (séta) is elég, aki jobb erőben van, az mehet
gyorsabban. Illetve más testrészeket megmozgató egyszerű dolgokkal is kell
néha foglalkozni. Nekem bejött az egykezes súlyzó, felváltva használva, de
messze nem egy óráig, nem ez a kardio (vagy aerob) mozgás alapja nálam.

Az a bizonyos 120-as pulzus egy órán át ez lenne a kardio mozgás lényege.
Semmi nem történik fél órán belül, az az abszolút minimum - tudtam meg
vkitől, aki ért ehhez. Ezért szoktam 1 órát gyalogolni minimum, ha már
belefogok. Néha, ha jobb a közérzetem meg az időjárás, ez felmegy 2 órára.

A gyaloglógépen eddig még sosem mentem 40 percnél tovább, de jellemzően
csak 15-20 percig bírom végelunalomig. :-) Tervezem, hogy a kisTV-t
felszerkesztem a karcsőre valahogy, és egy-egy filmet úgy nézek meg, hogy
közben gyalogolok rajta. Lehet, hogy ezzel lepem meg magam a most jövő
cégcsesztetésmentes időszakban :-) Csak túl sok melót begyűjtöttem, lehet,
hogy nem futja rá, de legalább el kéne kezdenem.