[Epitesz-barkacs] Lemezhajlitas

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Dec. 19., P, 17:37:31 CET

vajk fekete wrote:

> Ha semminemszamit alapon allok hozza, akkor kell csinalni egy
> szerszamot (belyeg/forma parost), ami egy felszinuszt nyom a 90fokos
> sarkokkal egyutt. es azzal egyesevel ranyomni a bordakat. Csak egy

Én is ilyesmin filóztam, de nem sikerült folyamatában elképzelni anélkül,
hogy ne valami durva dolgot műveljen a lemezzel. Pl a kövekező
színuszhullámot úgy nyomja bele a formába, hogy már az előző le van
rögzítve, és a színusz egyik oldala végig lenne hajlítva-egyenesítve,
tehát be kellene húznia a lemezt végighajlítás közben.

Ha nekem kellene csinálnom, valszleg olyan bádogos hajlítóeszköz lenne,
csak valahogy bonyolultabb. Ez lenne amúgy a cél előbb-utóbb, csak még nem
sikerült ezt se kitalálni.

> Jol ertem, hogy a szinusz csucsa lenne a dobozhoz forrasztva, es a 90

Nem, épp a sík rész. Azért kellene ott ilyennek lennie, hogy jól
illeszkedjen a sík lemezhez. A színusz meg össze lenne nyomva elég szűkre,
kb olyanra, hogy 2-3 mm maradjon az olajnak.