[Epitesz-barkacs] kinai kézi generátor

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Dec. 24., Sze, 15:00:10 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> egy kínai kézzel hajtott (marokerősítő) generátorról csináltam
> vázlatot

Azért látom az írásaidból, hogy neked nem az a fő célod, hogy megmérd a
különféle eszközökön leadott teljesítményedet, hanem hogy lehetőleg
termelj valami áramot.

Na, ha már a marokerősítőig leadtad, akkor azért nagy gáz lehet! :-) A
következő nehogy az legyen, hogy levesevés közben a nyelvcsapásokból
származó energiát is valahogy árammá alakítsd! :-)) Vagy ez csak mind
brahi? Van az a kerek gumi, amit néha én is használok marokerősítésül. Hát
az a véleményem, hogy ez valami marha kicsi teljesítmény lehet. Ez
legföljebb arra lenne elég, ha valaki kompakt módon kialakítana egy ilyen
szerkezetet, hogy egy kisfogyasztású mobilt a sivatagban is lehessen
akármeddig használni, persze ritkán telefonálva. Vagy egy elemlámpát. De
erre ott vannak a kurblis lámpák. Ezekből akár más aksit is fel lehetne
tölteni.

Számottevő energiát viszont csak nagy testi izmok akár csoportos
használatával és kemény munkával lehet termelni.

Szó volt itt a mini prédikálószékről is. Belegondoltam, ha a padláson
csinál valaki egy 5m3-es medencét (5 tonna, tehát 5e4N), és a pincével
hozza össze, ami legyen mondjuk 10 méter, akkor egy feltöltés energiája
0,5MJ. Hát mit mondjak, elég pici. 140W-tal megtermelve éppen kb 1 óra.
Néhány 20W-os energiatakarékos lámpa menne belőle pár órát. Hát ezért nem
biztos, hogy érdemes megcsinálni, ennél jóval töményebb tárolás valósul
meg aksikkal.

Valszeg az életben az ilyen víztározók jó magasan vannak, ezért éri meg.
És hát milliószám vannak benne a m3-ek. (Az tök jó anyag, amit valaki
belinkelt. El is raktam, majd olvasgatom. Lesz is rá lehetőségem, mert
szinte mozgásképtelenné váltam pont most, az ünnepek alattra. Mottó:
achilles. Mi a frásztól jött létre, nemtom. Isteni büntetés, amiért
elhatároztam, hogy nem karácsonyozok. És ha már büntetés, akkor dafke nem
karácsonyozok! :-) )