[Epitesz-barkacs] ablak parasodasa

Balázs Bámer bamerbalazs at gmail.com
2008. Dec. 27., Szo, 20:00:53 CET

Szervusz HJózsi!

> Balázs: látod most nyilvánul meg a vályogház, mint párapuffer! Tél van, sőt,
> kint elég száraz is a levegő épp most, bent mégis annyi a légnedvesség a
> szellőztetések ellenére, hogy tud ilyen történni. Persze a karácsony

Ebben a részben csak annyi a vályog, ami a kövek közt "kötőanyagnak"
van (20% körül).
Ehhez szerintem is kevés a vályog párapuffere, meg lassú is a napi
ingadozás kivédéséhez.
Megmértem, a relatív páratartalom 75% körül van. Tavalyhoz képest az
esti szellőztetés elmarad, majd visszahozom.

Az a baj, hogy ezzel mondjuk meg lehet oldani a lakószobai gondot, de
van előttük egy fűtetlen folyosó is:
http://www.bamer.hu/tmp/IMG_6609.jpg
ide óhatalanul kijön a belső meleg levegő közlekedéskor, ami a hideg
hatására itt is növeli a páratartalmat (kép is itt készült). Volt egy
olyan gondolatom, hogy ha elég jól zárnak az ablakok, akkor a kályhák
légellátására külön légbeeresztő megoldás kell, és ha ez a hideg
helyiségben van, legalább csukott ajtóknál biztosítja a
páracsökkentést a hideg száraz külső levegő beszívásával. Nem jött be
)-:

> esztétikusan megcsinálni. Purhab, hungarocell, és burkolva. Kívülről
> esztétikus lenne, de belülről biztos látszana az üvegfelületre nyomott hab.

Fával gondolod burkolni? Csak festeném, mert ilyen íves profilt
odafaragni nem nagyon lehet pontosan. Én valami vékony zártcellás
hungarocelre gondolok, ha van hajlékony belőle. Polifoam lehet, hogy
kevésbé lenne jó, mert polietilén, ami kevésbé ragasztható, festhető.

> Amúgy evidens, hogy legalul jelenik meg, hiszen a hidegebb üvegfelületről a
> levegő mondjuk így, lefolyik, és alul lesz a leghidegebb, ott tud kialakulni
> a harmatpont alatti hőfok. És hát persze az alu léceknél.

Lehet, hogy bent az alsó élnél egy légterelő is megoldaná? Lehetne
akár üvegből is, csak kicsit nézne ki hülyén (-:

szia: Balázs