[Epitesz-barkacs] ablak parasodasa

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Dec. 27., Szo, 20:57:31 CET

Szia Balázs!

> Ebben a részben csak annyi a vályog, ami a kövek közt "kötőanyagnak"
> van (20% körül).

És miből van a fal?

> Megmértem, a relatív páratartalom 75% körül van. Tavalyhoz képest az
> esti szellőztetés elmarad, majd visszahozom.

Nézd, ha normál életet éltek, és még ráadásul olyan a fűtés, hogy
állandóan viszi kifelé a levegőt, tehát jön be a friss és száraz, mégis
75% a páratartalom, az közvetlen jele annak, hogy ott nagyon működik a
párapuffer hatás.

Ha a kép nem régi, akkor külön nem értem, mert egy macska át tudna bújni
az ajtó alatt. :)

Aztán persze lehet, hogy gyakran mostok, és bent száradnak a ruhák, vagy
nagy a sütés-főzés, vagy sok víz kerül a levegőbe fürdéssel,
fürdetéssel... Szóval vannak források. Ha a kövek nincsenek lerakva vagy
fugázva, legalábbis a képen így tűnik, a réseken át a talajból is sok
nedvesség jöhet. Még tél eleje van, és a talaj a ház alatt még meleg.

> Fával gondolod burkolni?

Nem gondoltam át, hogy mivel. Sőt, lehet azt előre is elkészíteni, és
utólag belenyomni habot. Sőt! Vannak ezek a nagyon sokféle mintájú, kemény
hungarocell profilok, amiket ma már szegőléc helyett is hasznánlak, ezen
túlmenően is rengetegféle szelvényű létezik. Ebből kéne talán odaszabni
valamit, és odaragasztani. Festhetőek is ezek. És dehogynem lehet pontosan
illeszteni!

> Lehet, hogy bent az alsó élnél egy légterelő is megoldaná? Lehetne
> akár üvegből is, csak kicsit nézne ki hülyén (-:

Talán egy kis ventillátor. :) Ami odafújja a melegebb levegőt.