[Epitesz-barkacs] ablak parasodasa

Balázs Bámer bamerbalazs at gmail.com
2008. Dec. 28., V, 20:05:42 CET

Szervusz HJózsi!

> És miből van a fal?

Laposkőből és kisméretű téglából.

> Nézd, ha normál életet éltek, és még ráadásul olyan a fűtés, hogy állandóan
> viszi kifelé a levegőt, tehát jön be a friss és száraz, mégis 75% a
> páratartalom, az közvetlen jele annak, hogy ott nagyon működik a párapuffer

Meg hogy nincs aljzatszigetelés, de az a kisebbik gond. Kis területen
fölszedtem a hajópadlót, és tök száraz alatta minden. Onnan sok nem
jöhet föl. Hát van bent páratermelés azért, mert pelenkák ott
száradnak, ott alszunk, ott fürdünk.

Feleségem rászokott a nyitott ablaknál alvásra, ami azért rossz, mert
csak résnyire van nyitva. Ez kicsit szellőztet csak, inkább hűt, így
növeli a belső relatív páratartalmat. Ezt alátámasztandó ma este
mértem: 20 fokon 60 rel% megnézem majd reggel is. Ez a szellőztetés
akkor lenne jó, ha lenne egy lassú elszívás, így bejönne a hideg
száraz és kimenne a meleg párás. Be van tervezve, az elszívó csövezés
egy része kész is, de befejezni még nem tudtam.

> Ha a kép nem régi, akkor külön nem értem, mert egy macska át tudna bújni az
> ajtó alatt. :)

Már becsinálták a mesterek (-: addig volt cidri...

> Szóval vannak források. Ha a kövek nincsenek lerakva vagy fugázva,
> legalábbis a képen így tűnik, a réseken át a talajból is sok nedvesség
> jöhet. Még tél eleje van, és a talaj a ház alatt még meleg.

Már ki van fugázva. Pontosabban még aznap fugáztak. Tényleg, ha hűl a
talaj a ház alatt, akkor mennyire hűl? Mert mi azért fűtjük, padló
hőszigetelés nincs. Pontosabban van 15-20 cm nagyszemű kavics alul,
rajta 10 cm homok, ez azért szigetel, meg a hajópadló is. Mezítláb
simán lehet rajta mászkálni.

Feleségem elveti a kis hőszigetelő profilokat. Én lehet, hogy a téli
nyitott ablaknál alvást fogom elvetni (-:

szia: Balázs