[Epitesz-barkacs] ablak parasodasa

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Dec. 29., H, 13:20:52 CET

> Alig volt nedves, de nedvesebb, mint este. Nyitott ablak volt. Ez úgy
> 1-2 cm rés, kb. mintha jó vetemedettek lennének az ablakok.

Hm. Akkor ott valami más miatt sok a víz. Nem volt véletlenül éppen
kiteregetett ruha száradni?

> Feleségem is ilyen főzésben, de már javult egy kicsit.

A mérnökfeleségeket lehet "idomítani". :-) Ha ő is netán valami műszaki,
akkor értheti is, ha nem, akkor reménytelen, persze ebből a meglehetősen
jelentéktelen szempontból.

> Nem lehet véletlen, hogy a legionella mostanában, a klímákkal került
> be a köztudatba, nem a nedves ötven évvel ezelőtti falakkal. (azzal a

Én úgy tudom, hogy ez csak szövegben jön elő. Maga a baci nem a klímákkal,
hanem a vízcsövekkel kapcsolatban jött elő. A klímáknak - normális
esetben - kialakult tisztítási módjai vannak. Maszekban (laikusként)
biztos macerásabb, a szakembereknek már rutin.

Na de az ellenáramú hőcserélőnél, amiről beszélünk, csak télen van
lecsapódás, és mindig kifelé áramlik abban a térrészben a levegő. Akkor
is, ha nem műk a venti, és kifelé lejt. Lehet az nem lamellás is, és akár
slaggal is átmosható, de szerintem felesleges. Nyáron meg mondjuk
használaton kívül lehet. Ha nyáron is van használva, akkor már jobban kell
vigyázni, mert ekkor fordítva működik, a kinti meleg és nedves levegő jön
befelé, és veszti el a páratartalmát, de csak akkor, ha bent hűtött levegő
van. Tehát nálatok ez nem játszhat. Na de a téli légcserét meg lehetne
ilyennel jóval energiatakarékosabbra csinálni, és jóval több friss levegő
is bejöhetne.

> Rájöttem, hogy érdemes. 120-135 fokos nyílású profil kell, mert a
> kinti üvegtakaró fa lejt kifelé. Ezt ha lehet rendesen szilikonnal

Igen, ez nagyon egyszerű, gyors munka lenne, és van is ilyen profil,
láttam. És persze visszacsinálható. Valszleg úgy is leszedhető, ha elég
vékony csíkkal van felnyomva, hogy nyáron ne legyen fent, és sérülés
nélkül legyen leszedhető. Aztán lehet, hogy megbékél vele a nejed, és
rendesen is felragaszthatod legközelebb.

> Meg a fél méterig átfagyott talaj is jobban beviszi a fagyot. Ilyen
> lett: http://www.bamer.hu/tmp/akna.gif

Ó, hát ez egy rendes vízóra akna! Nem lesz itt semmi baj. Ha van áramlás a
csőben lent, akkor az a kis darab hővezetéssel megkapja a hőt.