[Epitesz-barkacs] ablak parasodasa

Balázs Bámer bamerbalazs at gmail.com
2008. Dec. 29., H, 11:24:36 CET

Szervusz HJózsi!

> És nem is volt már nedves az ablak, nemde? Ez a hőfok annak is megfelel,
> hogy jobb időben nyitott ablaknál alszik a nejed. Gondolom ma, hogy elég
> deresre fagyott az idő kint, már nem volt nyitott ablaknál alvás. Vagy igen?

Alig volt nedves, de nedvesebb, mint este. Nyitott ablak volt. Ez úgy
1-2 cm rés, kb. mintha jó vetemedettek lennének az ablakok.

> Lehet, ekkor viszont életmódbeli dolog a sok víz.
> Volt szó ilyenről nem túl rég, csak nem tudom hol: két kb hasonló épület és
> lakások. Egyik penészedett veszettül, a másik nem. A kísérletben a két
> család helyet cserélt. Onnantól a másik penészedett veszettül, emez

Szerintem nem sok. Egyedül a fürdőkádban marad körben vízcsík, nem
csinálunk gőzfürdőt sem.

> Ismerek olyat a mi családunkból, aki nem fogja fel az istennek sem, hogy pl
> ha egy edényben forr a víz (mindegy, hogy leves vagy mi), akkor nem lesz

Feleségem is ilyen főzésben, de már javult egy kicsit.

> ??? Miféle pangó vizes hideg dologról van szó? Itt az a rész, ahol
> lecsapódik a víz, ott kifelé áramlik a levegő, köze nincs a belső légtérhez.
> A klíma más, ott bent van az egész. (Szerintem ott sincs pangó víz, de
> érdekes módon sokan a klímától ilyen-olyan okból erősen tartanak. Közben a

Nem lehet véletlen, hogy a legionella mostanában, a klímákkal került
be a köztudatba, nem a nedves ötven évvel ezelőtti falakkal. (azzal a
penész meg a "salétrom"). Ezeket a lamellás, soklyukú akármiket nehéz
is tisztítani, különösen, ha nem csak víz van bennük, hanem mindenféle
szöszök, melyeket nem mos ki pl. a szennyvíz, mint a csatornát.

> Dehogy nehéz! Ragasztani kell, vagy purhabbal kitölteni, vagy más ilyesmi.
> Csak 2-3 centis csíkról van szó.

Rájöttem, hogy érdemes. 120-135 fokos nyílású profil kell, mert a
kinti üvegtakaró fa lejt kifelé. Ezt ha lehet rendesen szilikonnal
ragasztani, a két végén, az üveg felé meg a profil alá kell csík, és
ekkor egy kicsi rés marad is alatta, de átszellőzni nem tud, leszedni
is könnyebb. Utána csak festeni kell.

> Én úgy raktam volna be, hogy följebb legyen, a talajszint közelében. Így a
> talajban tárolt hő jobban érvényesül.

Meg a fél méterig átfagyott talaj is jobban beviszi a fagyot. Ilyen lett:
http://www.bamer.hu/tmp/akna.gif

> Vízóraakna ez? Miért nincs benne áramlás? Így nem tudom megítélni.

Áramlás azért nincs, mert a nyomócsőről T-vel állok fel a
nyomáskapcsolóhoz, amibe csak betolult a víz, nem folyik benne sehova.

szia: Balázs