[Epitesz-barkacs] csotores elleni vedelem

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Dec. 29., H, 19:38:57 CET

Erdos Zoltan wrote:

> persze az elsodleges kerdes a lenyeg, hogy egy csotorest hogy lehet
> detektalni, es automatikusan izolalni?

Elvileg nem nehéz a feladat, az érzékelés nyilván ott lehetséges, ahol van
rá esély, hogy megjelenik a víz, de a beavatkozás csak valami mágesszelep
vagy motoros szelep lehet nyilván. Ilyen meg nem szokott lenni.

Régi ismerősnél még rondább dolog ellen kellett védekezni. Az utcában
átemelő szivattyú volt szennyvízileg. Ha az elromolott vagy áramszünetben
részesült, akkor neki feljött a pincéjében a szar jó magasra. El lehet
képzelni, milyen frankó volt.
Ezt is úgy lehetett megoldani, hogy egy motoros tolózár került beépítésre,
meg valami érzékelő a csatorna kifolyásnál.

Víznél sztem nincs tuti megoldás utólag, csak ha úgy van a csőrendszer
kialakítva (van külső, szintén zárt köpeny, amibe a víz úgy juthat be,
hogy nem jut ki azonnal, illetve ismert helyen juthat ki). Na de ilyet nem
szoktak csinálni, ezért egy falban létrejött csőtörésnél gond van.
Márpedig senki nem fogja minden alkalommal elzárni a főcsapot, ahogy
kiteszi a lábát otthonról.