[Epitesz-barkacs] német nyelv segítséget kérek
Mágus Bérprogram Demo
magus.demo at dpg.hu
2008. Dec. 30., K, 12:05:29 CET
sajnos németül nem tudok, és németül van a
http://www.enginehistory.org/German/Jumo 211 lap
alább jelzett képei
abban kérnék segítséget német nyelvet tudóktól, hogy az alábbi
összefoglalást jól értelmeztem-e a rajz, és néhány szó alapján?
a Bosch elektro + kurbli önindítójának belseje fogaskerékátté-
telek közbeiktatásával a
http://www.enginehistory.org/German/Jumo 211/j54.jpg
55. oldalán levő rajz alattiak szerint tud kb. 18ezres fordulatú
lendkereket felpörgetni
( ez ugyan nem harckocsi, hanem egy 12hengeres repülőgép-
motor leírásából jött elő )
sőt a bika motortól független állapotban a kicsi lendkereket
az elektromos motor 18.000 -re pörgetett, 10 - 20 mp alatt
és a http://www.enginehistory.org/German/Jumo 211/j56.jpg
szerint kézileg kb 14.000 -re több, mint 1 perc alatt
( b) ..... von Hand: kezdetű részben és a rajzon a Handandtrieb
alapján gondolom, hogy kézzel tekergették)
és amikor már a lendkerék elérte a 14 - 18 ezres fordulatot
a rajzon jelzett "Klauenfeder" -t a bika tengelyhez nyomta a
"Kuppelmagnet" és az eddig gyorsító áttételnek használt
fogaskerekek által "visszalassította" a kb 50-es fordulatszámra
a kb.360-as áttétellel ( kb18000 : 50 ) és a kuplunggal
a bika tengelyre így kapcsolta össze
( talán a " c) Kuppeln: " rész lehet a kuplungos leírásrész)
igazából ezt az 50 fordulat/perc indításkori tengelyfordulatot
lehet, hogy nem a
http://www.enginehistory.org/German/Jumo 211/j58.jpg
-ben írták, hanem a harckocsis
http://panzerkeil.dre.hu/egyeb/cikkek/maybach
cikkben
További információk a(z) Epitesz levelezőlistáról