[Epitesz-barkacs] német nyelv segítséget kérek

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2008. Dec. 30., K, 12:05:29 CET


sajnos németül nem tudok,  és németül van a
http://www.enginehistory.org/German/Jumo 211 lap
alább jelzett képei

abban kérnék segítséget német nyelvet tudóktól, hogy az alábbi
összefoglalást jól értelmeztem-e a rajz, és néhány szó alapján?

a Bosch elektro + kurbli önindítójának belseje fogaskerékátté-
telek közbeiktatásával  a

http://www.enginehistory.org/German/Jumo 211/j54.jpg 

55. oldalán levő rajz alattiak  szerint tud  kb. 18ezres fordulatú
lendkereket felpörgetni 
( ez ugyan nem harckocsi, hanem egy 12hengeres repülőgép-
motor leírásából jött elő )

sőt a bika motortól független állapotban a kicsi lendkereket
az elektromos motor 18.000 -re pörgetett, 10 - 20 mp alatt

és a  http://www.enginehistory.org/German/Jumo 211/j56.jpg

szerint kézileg kb 14.000 -re több, mint 1 perc alatt
(  b) ..... von Hand:  kezdetű részben és a rajzon a Handandtrieb
alapján gondolom, hogy kézzel tekergették) 

és amikor már a lendkerék elérte a 14 - 18 ezres fordulatot 
a  rajzon jelzett  "Klauenfeder" -t a bika tengelyhez nyomta a 
"Kuppelmagnet"  és az eddig gyorsító áttételnek használt
fogaskerekek által "visszalassította" a kb 50-es fordulatszámra
a  kb.360-as áttétellel  ( kb18000 : 50 ) és a kuplunggal
a bika tengelyre így kapcsolta össze 
( talán a " c) Kuppeln: " rész lehet  a kuplungos leírásrész)
igazából ezt az 50 fordulat/perc indításkori tengelyfordulatot
lehet, hogy nem a  
http://www.enginehistory.org/German/Jumo 211/j58.jpg 
-ben írták, hanem a harckocsis
http://panzerkeil.dre.hu/egyeb/cikkek/maybach
cikkben






További információk a(z) Epitesz levelezőlistáról