[Epitesz-barkacs] Homennyiseg meres

Moczik Gabor pm_levlista at progzmaster.hu
2008. Dec. 30., K, 15:46:09 CET

jhidvegi wrote:

> Ne viccelj, ez csak átmeneti. Állandósult állapotban ilyen teljesítmény
> nincs!

Hát ezt írtam én is, de én nem a hőérzékelő tehetetlenségére gondoltam,
hanem a mérendő hőcserélőére. Mondjuk rákötök egy bazi öntöttvas radiátort,
fél óra mire eléri az üzemi hőfokot, és addig nem tudunk semmit, mert a
kiküldött energia egy része a vas felmelegítésére hasznosítódik, egy részét
meg leadja, de egyik se ismert.
Hirtelen nincs ötletem hogy lehetne ezt számítani még az állandósult állapot
előtt...

> Igen, mindenképpen meg kell várni az állandósult állapotot, de a víz
> fajhője baromi nagy, szóval ez másodperceket jelent.
>
> Vagy itt nagyon durván változna a vízáram folyton? Vagy a légáram? (Nem
> tudom, mi a másik oldali közeg.)

Akármi is lehet, de mindegy, tekintsük konstansnak.
Arra kéne, hogy ha van egy radiátor, vagy ventis hőcserélő akkor meg lehetne
mérni különböző hőfokokon, különböző légáram mellett hogy mekkora
teljesítményt ad le.

Meg lehetne mérni pl. hogy a kútvíz mennyi energiát képes folyamatosan
elnyelni anélkül hogy felmelegedjen, stb..., egy halom elképzelésem van hogy
mire lenne jó ez a ketyere. :-)

--
((( Móczik Gábor  )))--((( E~mail: "pm-01" @AT "progzmaster" .DOT "hu" )))
((( Skype: moczik )))