[Epitesz-barkacs] csotores elleni vedelem

szepygab at gmail.com szepygab at gmail.com
2008. Dec. 30., K, 15:53:08 CET

On 30 Dec 2008 at 12:44, Erdos Zoltan wrote:
> az egeszbolnekem az jon le, hogy uj epitesnel kerulni illik a vizes,
> radiatoros futesrendszert...  es megfontolando a kazannal izolaltan
> hocserelos,meleglevegos megoldas..  talan meg gepeszetileg is egyszerubb
> megcsinalni
Nem egyszerubb. Az egesz hazat eleve ugy kell tervezni, hogy
elferjen benne a partized negyzetmeter keresztmetszetu
legcsatorna halozat.

> velemenyek?
Én egy családi házat ismerek, ahol a 30-as években ilyen
fűtésredszert építettek. A 70-es években még láttam, es hallottam
működni. Elkerülhetetlenül érzékelhető huzatot csinál, hangja
van. Mivel a levegő fajhője igen alacsony, nagyon sok (ezres
nagyságrendű) köbméternyit kell óránként megkeverni, hogy a
szükséges hőmennyiséget bevidd a lakásba.

A Templomunkban ma is ilyen légfűtés működik. Olyan épületben jó,
amit egy héten egyszer kell elviselhetővé temperálni (nem
felfűteni, mert mindenki utcai kabátban ül, nincs ruhatár). Egy
óra felfűtés után már a levegő érzékelhetően meleg, de a falak,
bútorzat nem lesz felfűtve. Kikapcsolás után, egy negyed órával,
már érezhetően hideg van. Azért gondolkodtak ám a régiek is. A
befúvás hátul történik, a karzat alatt, az elszívás az Oltárnál,
padlórácsokon át. Ezzel elérték, hogy nem száll fel a meleg
levegő, nincs fönt hőpárna.

üdv

szepygab