[Epitesz-barkacs] gázhiány-veszély építészeti szemszögből

Moczik Gabor pm_levlista at progzmaster.hu
2008. Dec. 31., Sze, 17:09:15 CET

Balázs Bámer wrote:

> Gondolj bele, amikor mindenki minden hőfejlesztő berendezést bekapcsol
> a cidri idején. Ebben sokkal rugalmatlanabbak lesznek, mint nyáron a
> klímákkal, simán megzakkanhat a hálózat.

És ha holnap mindenki fát vagy szenet akar majd venni akkor mi lesz?
Aligha lesz sokkal egyszerűbb helyzet.
De jobb is ez így, verekedjen csak mindenki fáért, én majd nyugodtan fűtök
klímával. :-D

Lehet venni aggregátort is meg benzint, olajkályhát, fűtőolajat. Drága
(üzemeltetésileg), de további lehetőségek.

> A cserépkályhát lehet pár hét
> múlva is fűteni, már a szárítás is enyhe fűtéssel történik.

Hát erről egyáltalán nem vagyok meggyőződve. Jópár hónap az a pár hét
inkább, de ha hama-hama kell, akkor inkább vaskályhát kell venni.

Aki bérlakásban lakik annak fokozottan szar lenne a helyzet ígyis-úgyis,
mert semmit se csinálhat egyszerűen, a tüzelőanyagnak is kellene hely, egy
klímát se tud egyszerűen beüzemelni, aggregátort se nagyon...

Ha előre tervez valaki, akkor szerintem keményen hőszigetelni kell, még
mindig ez a legolcsóbb fűtés. Nálunk is ha nem volnának mindenhol fos
ablakok, nem süvítene minden kis résen a huzat meg nem csak sima 13-26cm
falak lennének, meg nem maradna fél napra nyitva az ablak szellőztetés
gyanánt, akkor lazán fele lehetne a gázszámla...

--
((( Móczik Gábor  )))--((( E~mail: "pm-01" @AT "progzmaster" .DOT "hu" )))
((( Skype: moczik )))